۰۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۰
کد خبر: ۷۶۴۲۶۷

برگزاری سوگواره بین المللی «میراث مراثی» در شیراز سومین حرم اهل بیت

برگزاری سوگواره بین المللی «میراث مراثی» در شیراز سومین حرم اهل بیت
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی استان فارس از برگزاری سوگواره بین‌المللی «میراث مراثی» در شیراز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسا در فارس، محمد ثابت‌اقلیدی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی استان فارس امروز در جلسه هماهنگی سوگواره بین‌المللی «میراث مراثی» به اهمیت برگزاری رویدادهای فرهنگی و آیینی در توسعه گردشگری اشاره کرد و گفت: سوگواره بین‌المللی «میراث مراثی» یکی از پیش‌رویدادهای سومین جشنواره بین‌المللی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی است که در شیراز برگزار می‌شود‌.

وی با بیان اینکه این جشنواره نیمه دوم آبان‌ماه سال جاری در شیراز برگزار می‌شود، افزود: طبق برنامه‌ریزی‌ها قبل از برگزاری آن یک‌سری پیش‌رویدادها، کارگاه‌های تخصصی و همایش‌ها با موضوع میراث فرهنگی در سطح استان اجرا می‌شود.

ثابت‌اقلیدی ادامه داد: این رویداد بین‌المللی درواقع نمایشی از آیین‌های سوگواری مربوط به آثار ملموس و ناملموس استان، ایران و کشورهایی مانند پاکستان، هندوستان و یک کشور از قاره آفریقا و یک کشور عربی است. برگزاری رویدادهایی از این دست نه تنها به معرفی میراث فرهنگی کمک می‌کند بلکه بازاری برای توسعه گردشگری و صنایع دستی هم ایجاد می‌کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس با بیان اینکه طبق برنامه‌ریزی‌ها مدت زمان برگزاری این سوگواره چهار شب است و هر شب شش اجرا انجام می‌شود، گفت: در حال حاضر ۲۴ گروه ملی آیینی از استان‌های خراسان، هرمزگان، خوزستان، فارس، چهارمحال‌وبختیاری، کردستان، مازندران و یزد در این مراسم حضور دارند و به ‌اجرای برنامه می‌پردازند.

ثابت‌اقلیدی در ادامه سخنانش از برپایی بازارچه صنایع دستی در این ایام خبر داد و بیان کرد: در این بازارچه صنایع دستی هنرهای مرتب با آیین‌های عاشورایی و مذهبی در معرفی و عرضه می‌شود. همچنین با برنامه‌ریزی‌های انجام شده همزمان با افتتاح این سوگواره نمایشگاه عکس عاشورایی در مسجد وکیل شیراز برپا می‌شود که در این نمایشگاه ۲۶ اثر در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان فارس ابراز امیدواری کرد که با این رویداد استان فارس و شهر شیراز به‌عنوان سومین حرم اهل بیت(ع) به یکی از مقاصد گردشگرپذیر رویدادهای آیینی و مذهبی تبدیل خواهد شد.

ثابت‌اقلیدی گفت: این رویداد بین‌المللی با حمایت‌های معاونت میراث فرهنگی کشور، نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز، استاندار فارس، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان فارس، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس و شهرداری شیراز و همچنین دیگر ادارات، ارگان‌ها و دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی استان برگزار می‌شود. 

ارسال نظرات