۱۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۵
کد خبر: ۷۶۴۸۷۶
با حضور مدیر حوزه‌های علمیه حوزه؛

آیین آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه کاشان برگزار شد

آیین آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه کاشان برگزار شد
اصفهان ـ آیین آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه منطقه کاشان پیش از ظهر امروز با حضور امام جمعه و نماینده ولی فقیه درکاشان و مدیر حوز‌های علمیه کشور برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درکاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی پیش از ظهر امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ حوزه‌های علمیه کاشان که در مصلای بقیه الله الاعظم(عج) این شهرستان برگزار شد، شهر کاشان را مهد علم و دانش دانست و گفت: در طول قرون متمادی، علمای جلیل‌القدری در این شهر پرورش یافتند و شاگردان برجسته‌ای را به جهان تشیع معرفی کردند. 

وی با اشاره به وجود یکهزار هزارعالم برجسته شیعه در منطقه کاشان گفت: آیت الله میر سید علی یثربی، ایت الله شهید کاشانی که در ۱۸ سالگی به اجتهاد رسید و ۱۷۰ تالیف دارد.

نماینده ولی فقیه در کاشان، ملا محمد جوشقانی معروف به آخوند کاشی استاد آیت الله بروجردی، مرحوم سید محمد تقی پشت مشهدی، ملااحمد نراقی شاگرد بحرالعلوم و استاد شیخ اعظم انصاری، مرحوم ملامهدی نراقی، ملامحسن فیض کاشانی فقیه و مفسر و فیلسوف قرن ۱۱ و شاگرد علامه مجلسی و شیخ بهایی و ملاصدرا و صاحب صافی و وافی و شافی و دارای ۱۳۰ تألیف را از جمله علمای جلیل القدر کاشان دانست.

وی همچنین قطب الدین راوندی شاگرد علامه طبسی و استاد علم شهرآشوب و دارای ۶۰ تألیف و سید ابوالرضا راوندی فقیه و محدث و شاگرد سید مرتضی را از دیگر علمای بزرگ کاشان اعلام کرد و گفت: آیت الله مدنی کاشانی، آیت الله مصطفوی، آیت الله اعتمادی، آیت الله امامت، آیت الله راستی کاشانی، آیت الله امامی کاشانی، آیت الله سید مهدی یثربی، آیت الله ابوالقاسم کاشانی از علمای معاصر کاشان هستند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی به کاوش‌های یک تیم فرانسوی در کاشان اشاره کرد و گفت: در کاوش‌های این تیم فرانسوی مشخص شد تپه‌های سیلک کاشان مرکز تمدن بشر بوده و ۴ هزار و ۲۰۰ سال قبل آثار خط و نویسندگی در کاشان به دست آمده است.

نماینده ولی فقیه در کاشان با بیان اینکه بعد از شهادت امام حسین(ع) در کاشان تشییع وجود داشته است افزود: سال ۱۱۳ حضرت علی ابن باقر فرزند امام باقر(ع) به عنوان سفیر دو امام باقر(ع) و امام صادق(ع) به منطقه کاشان آمد و طی سه سال قرآن را تفسیر و نماز جمعه در این منطقه اقامه کرد./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات