۲۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۵
کد خبر: ۷۶۵۳۹۵
رئیس دانشگاه رضوی مطرح کرد؛

لزوم افزایش کیفیت علمی پارساها متناسب با جریان علمی دانشگاه

لزوم افزایش کیفیت علمی پارساها متناسب با جریان علمی دانشگاه
رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی بر لزوم افزایش کیفیت پایان نامه و رساله های دانشجویی متناسب با جریان علمی دانشگاه تاکید کرد.
 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان، حجت الاسلام والمسلمین جهانگیری در نخستین جلسه مدیران گروه های علمی دانشگاه رضوی در سال جدید با قرائت حکمت 126 نهج البلاغه، ضمن تقدیر از تلاش های آنان در زمینه خدمت علمی به توجه و قدردانی نسبت به این فرصت در جوار علی بن موسی الرضا علیه السلام تاکید کرد.

وی در ادامه به لزوم برنامه ریزی برای افزایش کیفیت پایان نامه ها و رساله های دانشجویی اشاره کرد که اعضای هیئت علمی با توجه به فرصت و توان خویش نسبت به هدایت پارساها در زمینه افزایش کیفیت اقدام کنند.

وی بر ضرورت بروز شدن سالانه آیین نامه آن متناسب با جریان علمی دانشگاه برای تولید یک اثر علمی قابل چاپ و افتخار تاکید کرده و خواستار توجه بیشتر در این زمینه شد.

رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی با اشاره به توان علمی استادان دانشگاه و گذر از زمان نیاز به استادان خارجی و پروازی، بر لزوم وجود ارتباط با اساتید مطرح داخلی و خارجی در دوره های ارشد و دکتری حدقل در زمینه پارساها و تحقیق و پژوهش های علمی تاکید کرد.

وی در ادامه به موضوع فراگیری یک زبان عربی یا انگلیسی از سوی اعضای هیئت علمی در حد ارائه مقاله و گفت گو نقد و نظر پیرامون آن برای شرکت در همایش ها و نشست های علمی بین المللی و نشان دادن توان علمی دانشگاه رضوی پرداخت که از سال گذشته برنامه ریزی پیرامون آن صورت گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین جهانگیری بر لزوم جدیت اساتید در بحث حضور غیاب دانشجویان و لحاظ قانون محرومیت در صورت غیبت زیاد اشاره کرد و گفت: در زمان کرونا لطمه دیدیم در برخی موارد عوارض آن ادامه پیدا کرده که در صورت مدارا از سوی مدیر گروه یا استاد، سبب خاطرجمعی دانشجو و سپس بی نظمی می شود که این هم بسیار مسری است./933/

جواد رستمی
ارسال نظرات