۲۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
کد خبر: ۷۶۵۴۶۶
حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر:

قلب ما از حادثه تلخ لبنان محزون است

قلب ما از حادثه تلخ لبنان محزون است
رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم با بیان اینکه دلها از حادثه لبنان محزون است، گفت: محور مقاومت خصوصاً جامعه ما باید خطر نفوذ را جدی بگیرد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سیدجلال رضوی مهر رئیس مجمع نمایندگان طلاب در جلسه این نهاد حوزوی که چهارشنبه پس از قامه نماز مغرب و عشاء در سالن جلسات جامعه مدرسین حوزه علمیه برگزار شد، گفت: مجمع نمایندگان طلاب یک مجمع فرهیخته دارای اساتید بزرگوار خارج فقه و اصول و فلسفه، جامع معقول و منقول هست که جمع کثیری از مبلغین را این مجمع تشکیل داده که در اربعین شاهد حضور این عزیزان در مواکب و فعالیت تبلیغی بودیم.

وی با اشاره به حادثه تروریستی در لبنان ابراز داشت: قصه تلخ در لبنان دلخوشی را از ما گرفت و دلها همه محزون هستند. بیش از چهار هزار زخمی و قریب به پانزده شهید آماری می باشد که بیان شده است. اولاً نفوذ را محور مقاومت خصوصاً جامعه ما باید جدی بگیرد؛ جان‌ما فدای رهبری که سال ها قبل بومی سازی امور فنی را فریاد زدند و قرارگاه خاتم آن را جدی گرفتند که چه بسا اگر جدی گرفته نمی شد در ایران امروز شاهد چنین وضعیتی بودیم.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر با بیان اینکه جامعه جهانی باید از لحاظ حقوقی فروشنده پیجرها که قطعاً دستکاری شده را مورد بازخواست و پرونده آنها را در محاکم جهانی بگشاید، تصریح کرد: این عمل ضربه محکمی می‌خواهد که از تمام محور مقاومت باید پاسخ قاطعانه داده شود، دیدن تصاویر این‌ حادثه دلخراش و جانسوز بود لذا منتظر پاسخ قاطعانه هستیم.

استاد حوزه علمیه در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: ما از باب نصیحت و دوستی به آقای رئیس جمهور عرض می کنیم وفاق ملی به معنای جمع کردن خوارج، دشمنان و مخالفین در کنار دوستان نیست.

وی افزود: این صحبت های حضرتعالی در مجامع بین الملل تحلیل می‌شود از حضرتعالی شایسته است قبل از اینکه برایتان تصمیم سازی کنند خودتان برنامه ریزی کنید، برخی از جواب ها را قبل از سوال بیان کردند که نشان می دهد پاسخ و سوالات از قبل تعیین شده بود.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب خاطرنشان کرد: رابطه ما با آمریکا رابطه‌ گرگ‌ و میش است و امام راحل فرمودند اگر آمریکا و جهانخواران در مقابل ما بایستند در مقابل همه دنیای آنها خواهیم ایستاد، بحث ما با آمریکا ایدئولوژیک است و دست آنها تا مرفق به خون  کودکان مظلومان غزه، لبنان، اغانستان، عراق و ایران  آغشته است، این جنایات را با کدام برادری حل و فصل کنیم.

وی خطاب به رئیس جمهور چهاردهم گفت: بکارگیری افراد پرونده دار و منافق معنای وفاق ملی نمی دهد بلکه فراق ملی را رقم می زند. همانطور که شعار دادید عمل کنید معنای وفاق استفاده از کسانی‌که در فتنه ۸۸ نقش داشتن نیست.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر ادامه داد: شخصی خودش را زیر مجموعه وزارت صمت معرفی کرده است صحبت های ناروایی را نسبت به ساحت حوزه زده است ما نامه اعتراض زده ایم و حقوقی پیگیری می‌کنیم و همه قشر جامعه به صندوق بیمه هزینه ای را پرداخت کردند و حوزه هم سهمش را داده است.

وی با اشاره به هفته وحدت ابراز کرد: شیعه و سنی حقیقی بیدار هستند و تقاضا دارم در کنفرانس وحدت در تهران شرکت نمایید و در کنار فرصت ها مطالبات را هم پیگیری کنید.

ریاست مجمع نمایندگان طلاب اظهار داشت: امامین انقلاب از مجمع تقاضاهایی داشتند به جای هوش مصنوعی نروید به سراغ هوش حقیقی بروید و ایده های خود را به مجمع برسانید و در کمیسیون ها فعال باشید. بازنگری باید در قوانین مجمع شود اما قوانین حاضر نیز باید محترم بشماریم.

ارسال نظرات