۰۸ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۳:۲۰
کد خبر: ۷۶۵۷۱
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام:

دین و حکومت در پیاده کردن اخلاق اسلامی بکار گرفته شود

خبرگزاری رسا ـ دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه سیاست باید به سنگری برای دین تبدیل شود،‌ گفت: از دین و حکومت باید برای پیاده کردن اخلاق اسلامی استفاده کنیم.
دکتز محسن رضايي

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در دومین نشست مشترک مدیران دبیرخانه مصلحت نظام و دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با تبریک فرارسیدن میلاد با سعادت پیامبر گرامی اسلام(ص) اظهار داشت: پیامبر گرامی اسلام(ص) مایه فخر و مباهات برای همه مسلمانان عالم هستند.

وی در ادامه کارکرد دین اسلام در تاریخ را مورد توجه قرار داد و افزود: دین اسلام باعث شده است که حرکت بزرگ علمی و دینی در جهان رقم بخورد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه با اشاره به توجه روز افزون نسبت به دین مبین اسلام به ویژه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: در 31 سال گذشته شرایط اسلام در سطح دنیا تفاوت‌های عمده‌ای پیدا کرده است و به پیشرفت‌های بسیاری دست یافته است.

وی با بیان اینکه برخی‌ها طرفدار و برخی‌ دیگر معاند دین مبین اسلام هستند، گفت: دوستداران اسلام منتظر پیشرفت روز افزون این دین الهی هستند و برخی دیگری نیز که پیشرفت‌های اسلام آنها را ناراحت کرده است، امیدوارند که مسلمانان با شکست مواجه شوند.

رضایی در ادامه بیان داشت: عمل کردن به اسلام در راستای اجرای حکومت دینی معجزه دنیای امروز است و باید این مهم محقق شود.

وی با بیان اینکه باید در عرصه حکومت دینی بتوانیم اقتصاد، تربیت و... را متحول کرده و اصول اسلامی را در آن محقق کنیم، بیان داشت: معجزه بزرگ انقلاب اسلامی کشور عمل کردن به قرآن در صحنه جامعه بود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه معجزه بزرگ اسلام کتاب آسمانی قرآن است، تصریح کرد: این در حالی است که معجزات دیگر ادیان مسائل مادی بوده است.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه معجزه دین ما کتابی الهی است، بنابر این در جامعه باید توجه ما بر تفکر، عقلانیت و علم متمرکز شود.

رضایی با بیان اینکه سیاست باید به سنگری برای دین تبدیل شود،‌ افزود: از دین و حکومت باید برای پیاده کردن اخلاق اسلامی استفاده کنیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ضرورت برقراری ارتباط بین دین و سیاست را مورد توجه قرار داد و گفت: نهادهای سیاسی و دینی باید برای تحقق این مهم همکاری و تعامل داشته باشند و این تعامل و همکاری باید در چارچوب و نظام مشخص دنبال شود./916/د102/ع

ارسال نظرات