۰۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۴
کد خبر: ۷۶۵۷۵۲
حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر:

طلبگی ام را مدیون «شهید جنترانی» هستم + فیلم

طلبگی ام را مدیون «شهید جنترانی» هستم + فیلم
رئیس مجمع نمایندگان طلاب با نقل خاطراتی از شهید مهدی جنترانی از رزمندگان دفاع مقدس به حضور خود در جبهه قبل از ورود به حوزه علمیه اشاره کرد و طلبگی خود را مدیون این روحانی شهید دانست.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سیدجلال رضوی مهر پیش از ظهور امروز در نشست خاطره گویی رزمندگان حوزوی دفاع مقدس که به همت خبرگزاری رسا در سالن شهید دهقانی این رسانه حوزوی برگزار شد، با ابراز خوشحالی از زیارت رزمندگان دفاع مقدس و مشعل داران جبهه های نور علیه ظلمت گفت: هنوز نسبت به فضلای طلبه حاضر در جبهه کم لطفی هایی صورت می گیرد و در فیلم های جنگی که ساخته می شود حضور طلاب به ندرت دیده می شود. من در 13 سالگی عازم جبهه شدم و در اتوبوس با شهید محمدعلی جنترانی آشنا شدم که طلبه ای اصفهانی بود و من یک سال در معیت این بزرگوار بودم که 40 صبح جمعه هر روز به جمکران می رفت و دعای ندبه را از حفظ می خواند.

وی ادامه داد: شهید جنترانی یک قبر در منزل خود کنده بود و در آن به راز و نیاز می پرداخت اما برادرش که در آن خانه بود از آن قبر خبر نداشت و وقتی من این ادعا را کردم نزدیک بود برادرش حرف من را تکذیب کند که من قبر را نشان دادم. این قبر را مخفیانه در زیرزمین خانه کنده بود و به من هم توصیه کرد که با اولین شهریه ام کفن بخرم و یک کفن یادگاری من از این شهید است. شهید جنترانی با مصطفی ردانی پور رفیق بود و تقید بالایی به نماز شب داشت.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب با اشاره به انتقاد خود از یکی از بزرگان حوزه بیان داشت: انتقاد کردم که چرا فلان عالم مردم را به جبهه دعوت نمی کند که شهید جنترانی سه روز روزه گرفت تا اثر این غیبت من از بین برود. شهید جنترانی شهریه خود را خرج نمی کرد و آن را به طلاب رزمنده ای که شهریه شان را قطع کرده بودند می داد. 

وی با اشاره به علاقه شهید مهدی زین الدین به شهید محمدعلی جنترانی تأکید کرد: طلبگی خود را مدیون این شهید بودم و برکات وی در زندگی من فراوان است. من قبل از حوزه و طلبگی به جبهه اعزام شده بودم و در سال 60 طلبه شدم که شهید جنترانی من را به خانه بزرگان حوزه برد و تأکید کرد که از سبک بزرگان حوزه مانند امام خمینی(ره)، آیت الله خامنه ای، شهید بهشتی و شهید باهنر پیروی کنم.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر در ادامه نقل خاطرات خود از شهدای دفاع مقدس به شهید مهدی جاوید اشاره کرد و افزود: این شهید در مدرسه حقانی برای اعزام طلاب به جبهه بسیار فعال بود و در هر جبهه از میان رزمندگان برای حوزه جذب نیرو می کرد و پس از مدتی فرمانده گروهان لشکر قدس شد. این شهید در 15 سالگی در خشکه‌بیجار گیلان یک خیریه درست کرده بود که با همسن های خود برای کمک به فقرا فعالیت می کردند و کتابی هم در زندگی این شهید نوشته شده است.

وی از شهید مهران نصیری آذر نام برد که پدر و مادرش از اساتید دانشگاه بودند و سپس گفت: ما اصلا نمی دانستیم که چنین خانواده ای دارد و علاقه زیادی به گمنام بودن داشت از این رو به یکی از گردان ها فرستادمش که پس از مدتی فرمانده آن گردان به من گفت که کل آن گردان معنویت پیدا کرده و رزمندگان بر سر تدارکات و دیگر مسائل دعوا نمی کنند در حالی که هیچگاه در این گردان سخنرانی هم نکرده است و این معنویت را با عمل و رفتار خود به رزمندگان منتقل کرده است.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب در پایان با تشکر از خبرگزاری رسا در برگزاری جلسه خاطره گویی رزمندگان بر ضرورت برگزاری چنین جلساتی در فیضیه و دارالشفاء توسط رسانه ها و مؤسسات سخن گفت و افزود: آیت الله نوری همدانی چند روز پیش بازدیدی از فیضیه و دارالشفاء داشته و از خلوتی این مکان گلایه کرده است.

تعداد بازدید : 1
ارسال نظرات