۰۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۳
کد خبر: ۷۶۵۹۷۷
امام جمعه موقت کاشان تأکید کرد؛

لزوم استخراج معانی و معارف والای قرآن کریم

لزوم استخراج معانی و معارف والای قرآن کریم
اصفهان –حجت الاسلام اسلامی تبار به برخی ویژگی‌های قرآن اشاره کرد و با بیان اینکه قرآن دارای فصاحت و بلاغت است، افزود: قرآن دارای کلمات کوتاه، اما با معانی و معارف بلندی است که باید آنها را استخراج کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار جمعه شب جلسه تفسیر آیه ۵۱ سوره مبارکه ابراهیم که در مسجد آیت الله رضوی کاشان برگزار شد، گفت: خداوند در آیات قبلی به پیامبرمی فرماید، ظالمان و مجرمین تصور نکنند از آنها غافل هستیم بلکه به موقع و در دادگاه قیامت به حساب آنها خواهیم رسید.

وی افزود: خداوند در آیه ۵۱ سوره مبارکه ابراهیم می‌فرماید، مجازات هر انسانی براساس عملکرد او در دنیا تعیین می‌شود و به جزای عمل خود خواهد رسید و چنانچه مجرمین دراین دنیا کیفر نمی‌شوند در دادگاه عدل الهی محاکمه و مجازات خواهند شد. 

امام جمعه موقت کاشان به برخی ویژگی‌های قرآن اشاره کرد و با بیان اینکه قرآن دارای فصاحت و بلاغت است، افزود: قرآن دارای کلمات کوتاه، اما با معانی و معارف بلندی است که باید آنها را استخراج کرد.

وی افزود: این صراحت در این آیه است که هیچکس در قیامت بی جزا نیست و هر انسانی روز قیامت جزای اعمال خود را خواهد گرفت و هیچ کاری در دنیا بی پاسخ نخواهد بود و جزای هر انسانی براساس اعمال او تعیین می‌شود.

امام جمعه موقت کاشان افزود: همه انسان‌ها در برابر قانون الهی و حکم الهی یکسان و مساوی هستند و هر انسانی در هر مقام و جایگاهی که داشته باشد جزای اعمال خود را می‌بیند و در نزد خداوند رابطه جایگاهی ندارد.

وی ادامه داد: عمل صالح از سوی هر شخصی که باشد خداوند پاداش آن را خواهد داد حتی اگر انجام عمل صالح از سوی کافران باشد هم که پاداش آن را دنیا دریافت می‌کنند تا در آخرت توشه‌ای نداشته باشند.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: گناه و ثواب هیچ انسانی برای دیگری محاسبه نخواهد شد و هیچ کس در قیامت جزای عمل دیگران را ندارد و جزا بر اساس عمل است.

امام جمعه موقت کاشان با بیان اینکه انسان از خداوند نباید برای عمل انجام نداده انتظار پاداش داشته باشد، افزود: از سوی دیگر نباید ترس از مجازات برای گناه انجام نداده داشته باشد، روز قیامت هر چند روز سختی است، اما بی گناهان از آتش جهنم در امان هستند. /۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات