۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۴
کد خبر: ۷۶۷۳۴۳
رئیس شورای شهر قم:

تعداد زائران و برنامه‌های حرم حضرت موسی مبرقع در سطح کشور بی نظیر است

تعداد زائران و برنامه‌های حرم حضرت موسی مبرقع در سطح کشور بی نظیر است
رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: حرم مطهر امامزاده موسی مبرقع(ع) از نظر تعداد زائران و همچنین برنامه‌های فرهنگی و مذهبی رتبه نخست را در بین بقاع متبرکه کشور دارد.

به گزارش خبرگزاری رسا، روح‌الله امراللهی در جلسه ستاد تسهیلات زائرین استانداری قم که موضوع برنامه‌های سالروز رحلت حضرت موسی مبرقع(ع) در حرم مطهر این امامزاده واجب‌ التعظیم برگزار شد اظهار کرد: مدیران و کارکنان دستگاه‌های اجرایی را راهبری استانداری و مدیریت ارشد ادارات، اتفاقات خوبی را رقم زده‌اند که از آن جمله می‌توان به استقبال بهتر و گسترده‌تر از زائران نسبت به سال‌های گذشته اشاره کرد. 

وی افزود: قم شهری است که مراسم مذهبی و فرهنگی هفتگی و حتی روزانه در سطح ملی و فراملی در آن برگزار می‌شود که با توجه به ظرفیت‌ها، اقدام بزرگی به شمار می‌رود. 

رئیس شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه اعتبارات استانی قم در رتبه سی ام قرار دارد گفت: با این وجود در تمام نهادها و ادارات، افرادی در حال خدمت هستند که توانسته‌اند با تلاش شبانه‌روزی، این خلأ را جبران کنند.

وی ادامه داد: موکب‌های ایرانی و غیر ایرانی در شهر قم و در مناسبت‌های مختلف برپا می‌شوند و به پذیرایی از زائران مشغولند، مناسبت‌هایی همچون سالروز وفات حضرت فاطمه معصومه(س) که در این روز شهر قم میزبان صدها هزار مسافر و زائر بود. 

امراللهی با بیان اینکه حرم مطهر امامزاده موسی مبرقع(ع) از نظر تعداد زائران و همچنین برنامه‌های فرهنگی و مذهبی رتبه نخست را در بین بقاع متبرکه کشور دارد گفت: برنامه‌های سالروز وفات این امامزاده واجب التعظیم از چهارشنبه این هفته با برپایی شب شعر آغاز شده و مراسم غبارروبی و عطرافشانی، قرائت دعای کمیل، تعویض پرچم، آیین سوگواری، سخنرانی و مداحی هم در ادامه برگزار می‌شوند ضمن اینکه قرار است این برنامه‌ها از طریق شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی سراسری و استانی به صورت مستقیم پخش شوند.

رئیس شورای اسلامی شهر قم افزود: تاکنون از منابع استانی و شهری و نیز اعتبارات سفر رهبر معظم انقلاب برای اجرای طرح جامع حرم امامزاده موسی مبرقع(ع) استفاده شده که در این بین توجه خاص رهبری تاثیر بسزایی داشته است.

ارسال نظرات