۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۷
کد خبر: ۷۶۷۶۲۵
رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد:

مساجد محل کنشگری‌های اجتماعی باشند

مساجد محل کنشگری‌های اجتماعی باشند
رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در آیین معارفه و تودیع روسای کانونهای فرهنگی مساجد استان اظهار داشت: مساجد باید محل کنشگری‌های اجتماعی باشند.

به گزارش خبرگزاری رسا از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام کمال الدین خداداده رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در این نشست اظهار داشت: برای اینکه از ثمرات و برکات مساجد به عنوان یک شبکه‌ی نورانی در جامعه بهره‌مند شویم باید باید نگاه گفتمانی صحیح به این حوزه داشته باشیم.

وی افزود: اگر بنا بر منویات رهبری کار باید تشکیلانی باشد، باید گفت تشکیلاتی ترین مکان مساجد هستند و این هویت تشکیلاتی سبقه‌ای طولانی دارد و در تمام اعصار مساجد محل عبادت و تاثیر و پناهگاه مردم بوده است.

حجت‌ الاسلام خداداده با بیان اینکه توانمندسازی نوجوانان و جوانان و آشنایی ایشان با ساختارها و کارتشکیلاتی موضوع بسیار مهمی است، گفت: کار مسجدی تشکیلاتی ترین کاری است که در جوامع انجام می شود.

وی افزود: در نظام ولایی ما برای تجمیع برای یک امر مهم توحیدی همچون نماز جماعت و جمعه معتقد هستیم و پرتکرارترین کلمه در ادبیات مهدویت نیز کلمه‌ی مسجد است از این رو اگر ولایتمداران به دنبال این هستند که زمینه ساز ظهور باشند باید مسجد را در اولویت کارها و فعالیتهای خود قرار دهند.

حجت‌الاسلام خداداده تصریح کرد: مقام معظم رهبری به مسئله‌ی برقراری مساجد تاکید دارند و براساس منویات ایشان اگر مساجد محل کنشگری های اجتماعی باشد به عنوان مساجد برقرار مطرح خواهد شد و در این صورت خود مردم مساجد را فعال و پویا نگاه خواهند داشت.

وی بیان کرد: کانونهای فرهنگی هنری مساجد از بازو های برقراری مساجد است و برای تحقق این امر باید فعالیتهای فرهنگی و هنری همچون تقویت گروههای نمایشی،‌ گروههای سرود،‌ کتابخانه‌ ها و دیگر موارد در مساجد اهتمام ویژه‌ای صورت گیرد.

حجت الاسلام خداداده تاکید کرد: کار تربیتی مساجد باید در اولویت باشد و الیته این فعالیتها باید با همکاری پایگاههای مقاومت بسیج انجام گیرد.

وی همچنین از همکاری کانونهای فرهنگی هنری مساجد با بنیاد ملی نخبگان خبر داد و گفت: یکی از مراکز شناسایی نخبگان مساجد است.

در این آیین از تلاشهای مرتضی شفیعی به عنوان رئیس پیشین کانون های فرهنگی هنری مساجد استان تقدیر و حجت‌الاسلام احمد ذاکری به عنوان سرپرست جدید این نهاد معرفی شد.

ارسال نظرات