۰۷ آبان ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۹
کد خبر: ۷۶۸۱۶۸

جشن آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ در دانشکده‌های علوم قرآنی سراسر کشور برگزار شد

جشن آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ در دانشکده‌های علوم قرآنی سراسر کشور برگزار شد
مراسم جشن آغاز سال تحصیلی جدید و خیر مقدم به دانشجویان جدیدالورود دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم به صورت همزمان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، مراسم جشن آغاز سال تحصیلی جدید و خیر مقدم به دانشجویان جدیدالورود دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم با پیام حجت الاسلام سید محمد نقیب رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم به صورت همزمان در دانشکده های علوم قرآنی برگزار شد.

در این مراسم ضمن خوشآمد گویی به دانشجویان به خصوص دانشجویان نو ورود، جایگاه ویژه یک دانشجوی قرآنی در کشور، اهداف و برنامه ها و همچنین ضوابط و آیین نامه های دانشگاه، از سوی روسا و مسئولان دانشکده های علوم قرآنی، تبیین شد.

این مراسم در دانشکده علوم قرآنی قم با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین دکتر خوشنظر معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم برگزار گردید.

همچنین در این مراسم پیام ویدئویی حجت الاسلام والمسلمین سید محمد نقیب رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم برای دانشجویان، استادان و میهمانان پخش شد.

حجت الاسلام نقیب در این پیام، ضمن ابراز خرسندی از آغاز سال تحصیلی جدید و همچنین خیر مقدم به دانشجویان ، به بیان مهمترین وظایف دانشجوی قرآنی پرداخت.

وی در ابتدای سخنان خود با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل، شهدای انقلاب، جنگ تحمیلی، مدافع حرم و جبهه مقاومت و آرزوی سلامتی برای رهبر معظم انقلاب ، اظهار کرد: دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم یک دانشگاه وقف محور و تنها دانشگاه موقوفه کشور و همچنین تنها دانشگاه تخصصی قرآن کریم در کشور است.

وی افزود: برای دانشجویان، تحصیل در رشته ای که مستقیما با وحی الهی سرو کار دارد و همچنین برای کارکنان و استادان نیز، خدمت در دانشگاهی که مزین به نام کلام الله مجید می باشد، موجب افتخار و سرافرازی است. بنابراین همه باید بکوشیم تا با طهارت روح و باطن خود ، از این فرصت الهی نهایت استفاده و بهره را ببریم.

حجت الاسلام نقیب با بیان اینکه قرآن سفره گسترده الهی است، گفت: ما الان در کنار این سفره الهی نشسته ایم و باید بتوانیم از پاکیزه ترین و بهترین نعمت هایی که خداوند در این سفره قرار داده است، بهره منمد شویم. مهمرترین لازمه این امر، داشتن سلامت و عزت نفس است. توصیه بنده به شما عزیزان این است که تلاش کنید نمونه ای از اخلاق قرآنی باشید به طوریکه کسانیکه مارا می بینند، ما را از لحاظ سلامت ظاهر و باطن به عنوان یک فرد قرآنی بشناسند.

وی در ادامه در خصوص سطح علمی استادان در این دانشگاه گفت: در این دانشگاه همواره تلاش براین است که از بهترین و متخصص ترین استادان هیأت علمی و پاره وقت استفاده گردد.

رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم در بخش دیگری از سخنان خود به بیان مهمترین وظایف دانشجویان در عرصه علم آموزی پرداخت و اظهار کرد: یکی دیگر از مهمترین انتظاراتی که از دانشجویان این دانشگاه وجود دارد، حضور فعال در برنامه های علمی، فرهنگی و قرآنی در کنار فعالیت های آموزشی است. شرکت موثر دانشجویان در برنامه های علمی همچون تالیفات مقالات، کتب، مجلات علمی، حضور در همایش ها، کانون ها و انجمن های علمی، فرهنگی و قرآنی در کنار یادگیری معارف ناب قرآن کریم، بسیار ضروری و لازم می باشد.

وی همچنین در ادامه با اشاره به نزدیک شدن سالروز مبارزه با استکبار جهانی و همچنین اتفاقات و رویدادهایی که در منطقه در حال بروز است، گفت: این استکبار ستیزی امروزه به صورت کاملا آشکار در حال وقوع است و با وعده هایی که خداوند به مومنان داده است، قطعا پیروزی نهایی با نیبروهای مقاومت و حزب الله خواهد بود. اما چیزی که بسیار اهمیت دارد این است که از یک دانشجوی قرآنی انتظار می رود در این شرایط، در سمت درست ایستاده باشد و در جریانات سیاسی کشور همواره در خط مقدم دفاع از آرمان های انقلاب اسلامی بوده و آن را در میان جامعه و جوانان بگستراند.

ارسال نظرات