۱۷ دی ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۷۷۲۵۸۴
معاون تهذیب و تربیت حوزه بیان کرد؛

ابعاد تربیت توحیدی آرمانی/نقش بی بدیل استاد در شکل‌دهی اندیشه، انگیزه و رفتار طلبه

ابعاد تربیت توحیدی آرمانی/نقش بی بدیل استاد در شکل‌دهی اندیشه، انگیزه و رفتار طلبه
استاد عالم زاده نوری ضمن بیان نقش بی بدیل استاد در شکل‌دهی اندیشه و انگیزه و رفتار طلبه، گفت: طلاب علوم دینی، وارثان انبیا هستند و باید در راه دفاع از دین و تحقق ارزش‌‏های الهی تلاش کنند.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، دوره ضمن خدمت اساتید جامعه الزهرا(س) با هدف ارتقاء و گسترش سطح علمی- معرفتی اساتید و ارتباط موثرتر با طلاب، طی ۷ جلسه در سالن اجتماعات بانو طاهایی ساختمان آموزشی شهید بهشتی(ره) برگزار شد.

در این دوره، حجت الاسلام والمسلمین محمد عالم زاده نوری، معاون تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه به تبیین مباحث کاربردی شامل نقش تربیتی استاد در ارتباط با طلبه، تبیین تربیت توحیدی آرمان‌‌گرا، الزام و اختیار در تربیت و عوامل بحران هویت طلبگی و راهکارهای حل آن پرداخت.

وی ضمن بیان نقش بی بدیل استاد در شکل‌دهی اندیشه و انگیزه و رفتار طلبه، گفت: امروز چشم امید همه مصلحان دردآشنا، به حوزه‌‌های علمیه دوخته شده که با پرورش نیروی انسانی کارآمد، دردهای کهنه بشریت را التیام بخشند و گره‌‌های کور انسان غم‌زدة امروز را به دستان کارگشای خود بر اساس آموزه‌‌های دین مبین خاتم، بگشایند.

معاون تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه تصریح کرد: طلاب علوم دینی، وارثان انبیا هستند و باید در راه دفاع از دین و تحقق ارزش‌‏های الهی تلاش کنند.

حجت الاسلام والمسلمین عالم زاده نوری با اشاره به محدود بودن فرصت‌‌ها و اهمیت بلندهمتی در تربیت، ابعاد تربیت توحیدی آرمانی را تشریح کرد و افزود: برقراری حکومت الله در تمام عالم، آرمان الهی است و آرمان بزرگ، نیرو و حرکت و توان جمعی می‌‌خواهد و این توان جمعی برای تحقق آن آرمان بزرگ، با «ولایت»، ممکن خواهد بود.

وی به تشریح مبسوط دو دیدگاه «الزام» و «اختیار» در تربیت پرداخت و در پایان به مبحث «جبر اختیاری» در تربیت اشاره کرد و گفت: اگر بتوانیم در جوان این باور را ایجاد کنیم که برای رشد، به جبر و الزام احتیاج دارد، آنگاه او با اختیار خود این الزامات را می‌‌پذیرد و عمل می‌‌کند.

ارسال نظرات