۱۹ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۱:۵۶
کد خبر: ۷۷۶۴۱
مسؤول موسسه روایت سیره شهدا:

شهدا الگویی کارآمد برای حل مشکلات امروز جامعه اند

خبرگزاری رسا ـ مسؤول موسسه ولایت روایت سیره شهدا گفت: وظیفه راوی روحانی تطبیق سیره شهدا با قرآن و سیره اهل بیت (ع) است.
حجت الاسلام جوشقانيان، مدير موسسه روايت سيره شهدا


حجت الاسلام محمد جوشقانی، مسؤول موسسه روایت سیره شهدا در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به حضور راویان روحانی در اردوهای راهیان نور گفت: مقام معظم رهبری در یکی از فرمایشات خود مطلبی به این مضمون داشتند که هشت سال دفاع مقدس تمام ناشدنی است و تمام نسل ها باید از آن بهره مند شوند.

وی ادامه داد: استخراج و بهره وری از گنج، نیاز به شناسایی و کشف و اکتشاف دارد، گنج حقیقی جنگ همان سیره و فرهنگ شهداست که از سوی روحانیون از منابع معتبر استخراج و با معارف دینی تطابق داده می‌شود.

مسؤول موسسه روایت سیره شهدا ادامه داد: باید توجه داشته باشیم که سیره شهدا فی نفسه حجیت ندارد و زمانی ما می توانیم آن را الگوی عملی خود قرار دهیم که با سیره اهل بیت (ع) و قرآن تطبیق داده شود و این تطبیق دادن بر عهده روحانیون راوی سیره شهداست.

حجت الاسلام جوشقانیان اظهار داشت: در جامعه امروز ما گر‌ه‌های کوری مانند فرهنگ ازدواج، مدیریت مطلوب و مسائل مربوط به جوانان وجود دارد که شهدا می‌توانند به عنوان یک الگوی کارآمد برای ما در این زمینه باشند.

وی گفت: راویان روحانی در کنار سایر راویان جنگ می کوشند تا عظمت کار مجاهدان فی سبیل الله را برای عموم جامعه به خصوص جوانان تبیین کنند. /909/ت302/ع

ارسال نظرات