۱۲ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۴:۱۰
کد خبر: ۷۸۴۳۱
آیت الله صافی گلپایگانی در دیدار رییس قوه قضاییه:

باید از تظاهر به معاصی در جامعه جلوگیری شود

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در دیدار رییس قوه قضاییه ضمن تأکید بر پرهیز از برخورد گزینشی با کسانی که خلاف شرع می‌کنند،‌ گفت: باید از تظاهر به معاصی در جامعه جلوگیری شود و هرجا تظاهر به معاصی دیده شد، قوه‌ قضائیه به عنوان مدعی العموم با آن برخورد کند.
1/ آيت الله صافي گلپايگاني ديدار آيت الله آملي لاريجاني با آيت الله صافي گلپايگاني
به گزارش خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله لطف‌الله صافی گلپایگانی، صبح روز پنج‌شنبه 12 فروردین ماه در دیدار آیت الله صادق آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه با اشاره به تلاش‌های انجام شده بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در قوه قضائیه مبنی بر رفع اشکالات و نواقص سیستم قضا و مطابقت آنها با احکام، این تلاش‌ها را کافی ندانست.

وی با تأکید بر حل مشکل اطاله دادرسی اظهار داشت: اگر چه باید تلاش کرد که تا حد امکان حق مردم تضییع نشود؛ ولی اطاله دادرسی خود نیز یک مشکلی است که باید آن را رفع کرد و در کل باید به نحوی باشد که مردم حتی‌الامکان معطل نشوند.

این مرجع تقلید با تأکید بر اهمیت استقلال قوه قضائیه افزود: اگر افرادی از بیرون مداخله کنند و بعضی قضات تحت نفوذ افراد باشند و خدای نخواسته حق را در حکم رعایت نکنند، به استقلال قوه قضائیه خدشه وارد می‌شود.

وی، با توصیه به قضات برای رعایت اخلاق به آنان سفارش کرد تا « در احقاق حقوق بندگان خدا تلاش کنند».

این مدرس خارج فقه حوزه علیمه قم با اشاره به اهداف انقلاب اسلامی و لزوم حفظ و تلاش برای رسیدن به آن اهداف گفت: یکی از مطالب اساسی که باید نسبت به آن حساس باشیم این است که نظام اسلامی ارکانش محکم باشد و محکم بودن آن به این است که التزامات دینی مسؤولان پررنگ باشد.

وی ضمن تأکید بر پرهیز از برخورد گزینشی با کسانی که خلاف شرع می‌کنند،‌ ادامه داد: باید از تظاهر به معاصی در جامعه جلوگیری شود و هرجا تظاهر به معاصی دیده شد، قوه‌ قضائیه به عنوان مدعی العموم با آن برخورد کند.

این مرجع تقلید با تأکید بر اجرای احکام اسلامی گفت: تعزیرات و حبس باید کاملاً مطابق احکام اولیه اسلام باشد و حتی یک روز حبس اضافی از نظر شرع مبین قابل توجیه نیست.

وی با تأکید بر انطباق جامعه اسلامی با احکام شریعت اسلام اظهار داشت: باید به نحوی عمل شود که گفته شود سیاست ما اسلامی است؛ هرجا اسلام است ما هستیم و هر جا معارض با اسلام باشد ما با آن معارضه می‌کنیم.

در ابتدای این دیدار آیت الله لاریجانی گزارشی از اهم فعالیت‌های انجام شده‌ قوه ‌قضائیه را ارائه کرد./917/د102/ص
ارسال نظرات