۰۹ تير ۱۳۸۹ - ۲۰:۵۰
کد خبر: ۷۹۷۰۲
فرمانده انتظامی استان قم:

اطلاع‌رسانی مناسب با تکیه بر مبانی دینی تنها راه پیشگیری از گسترش مواد مخدر است

خبرگزاری رسا ـ فرمانده نیروی انتظامی قم با بیان این‌که رهبر معظم انقلاب تصریح کردند «مواد مخدر بلای بزرگ و تهدید عظیمی است» اظهار داشت: اگر با اعتیاد و گسترش مواد مخدر مقابله نکنیم، کشور با چالش‌های بزرگی مواجه خواهد شد.
سردار مهدي توکلي فرمانده انتظامي استان قم


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سردار مهدی توکلی، فرمانده نیروی انتظامی استان قم در همایش نهضت فراگیر اجتماعی و پیشیگیری اولیه از اعتیاد با تأکید بر رویکرد دینی که عصر 9 تیرماه در سالن قدس مجتمع آموزش عالی امام خمینی‌(ره) برگزار شد بر لزوم پیشگیری اجتماعی از اعتیاد تأکید کرد و افزود: اعتیاد به مواد مخدر معضلی جدی و از دغدغه‌های مردم دنیا و به خصوص مردم کشور جمهوری اسلامی ایران است.

توکلی با بیان این‌که هر سال روز پنجم تیر برابر با 26 ژوئن روز جهانی مبارزه با مواد مخدر است، گفت: اعتیاد به مواد مخدر بیماری مشترکی است که مردم دنیا را با نگرانی مواجه کرده و همگان نسبت به آن هشدار می‌دهند.

وی با اشاره به اعتیاد دویست میلیون نفر در سراسر دنیا و نگرانی بیش از یک میلیارد نفر نسبت به مواد مخدر بر پیشگیری و ایمن‌سازی اجتماعی مردم در برابر آن تأکید کرد و افزود: جامعه با اطلاع‌رسانی مناسب و آگاه‌سازی اجتماعی صحیح با تکیه بر مبانی دینی در برابر بیماری مواد مخدر واکسینه می‌شود.

فرمانده نیروی انتظامی استان قم معضل مواد مخدر و اعتیاد را از دغدغه‌های ماندگار مردم میهن اسلامی ایران دانست و با بیان این‌که این موضوع در بررسی معاونت اجتماعی نیروی انتظامی در سطح کشور تصریح شده است، ابراز داشت: مسائل اجتماعی متفاوتی در برهه‌های مختلف دغدغه مردم می‌شوند که در مدت زمانی کوتاه از بین می‌روند، اما اعتیاد به سبب عدم درمان مناسب، یکی از دغدغه‌های برطرف نشده است.

وی با اشاره به توطئه انگلیسی‌ها و فلسفه استفاده از مواد مخدر در کشور ایران، یادآور شد: دشمنان انسانیت با استفاده از باورهای ضعیف اجتماعی مردم، استفاده از مواد مخدر را در قالب درمان توسعه دادند و شیره‌کش‌خانه‌ها را به عنوان داروخانه معرفی کردند به طوری که امروز پس از سی سال از پیروزی انقلاب اسلامی هنوز این دغدغه وجود دارد.

توکلی خاطرنشان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی و با شناخت مسؤولان نسبت به مواد مخدر سیاست مبارزه علیه آن آغاز شد که شهادت سه هزار و ششصد نفر از پرسنل نیروی انتظامی در مبارزه با این پدیده شوم نمونه آن است.

وی با اشاره به تصویب و ابلاغ سیاست‌های کلی مبارزه با مواد مخدر از سوی رهبر معظم انقلاب در سال 85 و دغدغه ایشان نسبت به این بلای خانمانسوز، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب با تصویب سیاست‌های کلی مبارزه با مواد مخدر فرمودند «سیاست‌های کلی درباره مبارزه با مواد مخدر نهایی و ابلاغ گردید اما این نگرانی همچنان باقی است که دست‌اندرکاران این بلای بزرگ و تهدید عظیمی را که متوجه کشور است به درستی برآورده نکنند و مشکلات بر روی هم متراکم شود».

فرمانده نیروی انتظامی استان قم با بیان این‌که رهبر معظم انقلاب تصریح کردند «مواد مخدر بلای بزرگ و تهدید عظیمی است» اظهار داشت: اگر با اعتیاد و گسترش مواد مخدر مقابله نکنیم، کشور با چالش‌های بزرگی مواجه خواهد شد.

توکلی در ادامه گفت: با ابلاغ سیاست‌های کلی مبارزه با مواد مخدر از سوی رهبر معظم انقلاب، بیش از ششصد هزار نفر در سال گذشته تحت پوشش ستاد مبارزه با مواد مخدر قرار گرفتند و تعداد دویست هزار نفر از آنان از چرخه اعتیاد خارج شدند، این در حالی است که متأسفانه 160 هزار نفر دوباره پذیرش و به این چرخه اضافه شدند.

وی در پایان سخنان خود نسبت به توانایی در تولید مواد مخدر صنعتی، آموزش تولید آن از طریق شبکه‌های اطلاع‌رسانی اینترنتی و در دسترسی آسان به مواد مخدر با توجه به تمام تلاش‌های ستاد مبارزه با مواد مخدر در جلوگیری از پخش آن، هشدار داد. /920/پ202/ع

ارسال نظرات