۲۴ تير ۱۳۸۹ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۸۰۹۰۹
سرپرست گروه تاریخ دانشگاه مجازی امام خمینی:

امروز حضور در مسیر امام حسین با پیروی از ولی فقیه محقق می‌شود

خبرگزاری رسا ـ سرپرست گروه تاریخ دانشگاه مجازی امام خمینی(ره) با اشاره به این که امام حسین (ع) در فتنه های بعد از پیامبر اکرم(ص) معیار حق بود، ابراز داشت: امروز نیز همه جنبه های زندگی حضرت چراغ هدایت و کشتی نجات بخش بشر است.
فرهنگ حسيني و مهدوي


حجت الاسلام سید محمد جعفری، سرپرست گروه تاریخ دانشگاه مجازی امام خمینی(ره)، در گفت‌‌ وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با بیان این که امام حسین (ع) در فتنه های بعد از پیامبر اکرم(ص) معیار حق بودند، ابراز داشت: امروز نیز همه جنبه های زندگی حضرت چراغ هدایت و کشتی نجات بخش بشر است.

وی با اشاره به شعار «هیهات مناالذله»  آزاد مردی و زیر بار ظلم نرفتن را از درس های امام حسین (ع) به انسان برشمرد و افزود: حوزه علمیه باید فرهنگ حسینی را در جامعه زنده نگه دارد.

مسؤول پذیرش دانشگاه فرهنگ و معارف اسلامی با بیان این که طبق فرمایش آیت الله قاضی(ره) توسل به امام حسین(ع) نزدیک ترین راه تقرب به خداوند است، اظهار داشت: امام حسین (ع) نزدیک ترین راه برای سیر و سلوک است.

وی انجام واجبات و ترک محرمات و روحیه ولایت پذیری را از مولفه های مسیر امام حسین (ع) دانست و خاطرنشان کرد: پیروی از ولی فقیه و ترجیح خواسته های ولی بر خواسته‌های خود نشانه حضور در مسیر سیدالشهدا(ع) است.

حجت الاسلام جعفری بیان داشت: حضرت عباس (ع) با بصیرت در دین مطیع امام زمان خود بود و رفتار و اعمال ولی خود را ملاک قرار داده بود./916/پ202/ع

ارسال نظرات