۲۹ تير ۱۳۸۹ - ۲۳:۳۱
کد خبر: ۸۱۴۰۵
استاد حوزه علمیه قم:

جامعه باید از آثار و تالیفات آیتالله کاشانی بهره بگیرد

خبرگزاری رسا ـ یکی از اساتید حوزه علمیه قم، با اشاره به تالیفات و آثار علمی فراوان مرحوم آیت الله کاشانی تاکید کرد: امیدواریم با چاپ و نشر تمامی آثار و کتب این مرحوم، جامعه از اندیشه های علمی وی بیشتر استفاده کند.
آيت‌الله علامه سيد‌عباس حسيني‌کاشاني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام صادقی از اساتید حوزه علمیه قم، سه شنبه شب، در مراسم بزرگداشت آیت الله سید عباس حسینی کاشانی امام جماعت حرم ابا عبدالله الحسین (ع)، که از سوی بیت آن مرحوم، با حضور علما، شخصیت های حوزوی ، طلاب و روحانیون و دیگر اقشار مردمی و مسؤولان و مدیران استانی در مسجد اعظم قم برگزار شد، از خدمات و تلاش های این عالم ربانی در راه نشر معارف اسلامی قدردانی کرد.

حجت الاسلام صادقی، با بیان اینکه مرحوم آیت الله کاشانی خدمات و تلاش های شایسته ای در راستای نشر معارف اسلامی و آموزه های دینی کشید گفت: مرحوم آیت الله کاشانی، عالمی وارسته و محققی برجسته بود که توانست در راه نشر و ترویج مبانی اسلام ناب تلاش فراوانی بکند و خدمات بسیار خوبی از خود بجای بگذارد.

وی زهد، ساده زیستی و تقوای فوق العاده را از دیگر شاخص ها و ویژگی های مرحوم آیت الله کاشانی خواند و تاکید کرد: وی صاحب تالیفات و آثار بسیار فراوان بود و جامعه باید به آثار گرانبهای وی توجه بیشتری داشته باشد.

این استاد حوزه علمیه قم در ادامه با اشاره به آیات و روایاتی، مقام و جایگاه علما را بسیار والا ارزیابی کرد و ابراز داشت: علما به عنوان راهنمایان و هادیان جامعه، نقشی کلیدی در تبیین آموزه های اسلامی و دینی دارند و مردم دین خود را از این بزرگان می گیرند.

حجت الاسلام صادقی، آثار مرحوم آیت الله صادقی را نشانگر جایگاه علمی بالا و برجسته وی دانست و تاکید کرد: این عالم ربانی تاکنون حدود 260 جلد کتاب تالیف کرده است که بخشی از آن به چاپ رسیده و بخشی دیگری نیز هنوز به چاپ نرسیده است.

استاد حوزه علمیه قم، با تاکید بر ضرورت توجه بیشتر جامعه به آثار و تالیفات علمی آیت الله کاشانی تصریح کرد: امیدواریم با کمک ناشران، کتاب ها و آثار مرحوم آیت الله کاشانی که هنوز به مرحله چاپ نرسیده است، به زودی به چاپ برسد تا جامعه بتواند از اندیشه های علمی این عالم بیشتر استفاده کنند.

وی با بیان اینکه مراتب علمی و تقوا و اخلاص مرحوم آیت الله کاشانی همه افراد را جذب می کرد ابراز داشت: وی با وجود مراتب علمی و معنوی و جایگاه اجتماعی برجسته ای که داشت، همواره در برخورد با مردم با آغوش باز رفتار می کرد و درب بیت و دفتر وی به روی همه افراد باز بود.

حجت الاسلام صادقی در ادامه سخنان خود، محبت فوق العاده به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) را از دیگر ویژگی های بارز مرحوم آیت الله کاشانی ذکر کرد و یادآور شد: این عالم ربانی با تمام وجود به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) عشق می ورزید و به مدت بیست سال نیز امامت جماعت حرم شریف اباعبدالله الحسین(ع) را عهده دار بود و خود را خادم این امام معصوم(عج) می دانست.

گفتنی است، پیکر آیت الله کاشانی عصر سه شنبه با حضور علما، شخصیت های حوزوی، نمایندگان بیوت مراجع و دیگر اقشار مختلف مردم در قم تشییع و در حرم کریمه اهل بیت(ع) به خاک سپرده شد. /924/پ202/ص
ارسال نظرات