۱۳ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۴:۴۹
کد خبر: ۸۲۴۸۸
مدیر کل اوقاف خراسان شمالی:

شناخت و معرفی جایگاه مساجد در جامعه ضروری است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی، گفت : شناخت و معرفی جایگاه مساجد در جامعه اسلامی ضروری و مهم است.
مسجد
حجت الاسلام رحیم مهدوی پور، مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، به مناسبت دهه نکوداشت مساجد اظهار داشت: مساجد مراکز ارتباطی قوی نسل جوان با خدا و آموزه های دینی است و باید با برنامه ریزی مناسب جوانان را به مساجد ترغیب کنیم .

وی بیان داشت : عاملی که موجب شده جوانان کمتر در مساجد حضور پیدا کنند این است که جوانان و نوجوانان خودشان را در آشنایی مسجد نمی بینند .

حجت‌الاسلام مهدوی افزود : اگر مسؤولان به مسجد بروند ، جوانان و نوجوانان هم ترغیب می شوند و برای تشویق و ترغیب جوان به گرایش مسجد باید برنامه ریزی مناسب داشته باشیم .

وی تاکید کرد : ائمه جماعات و هیات های امناء مساجد باید علاقه مند و مؤمن باشند تا بتوانند بستر ساز خوراک مناسب فرهنگی جوانان در مساجد باشند .

مدیر کل اوقاف خراسان شمالیخاطرنشان کرد: مسجد کانون مهم تجمع مردمی است که مردم در اکثر مناسبت ها به آن روی می آورند تا اعمال و فرائض دینی خود را به جا آورند.

 وی اهمیت دادن به برقراری نظم و نظافت در مساجد را به همگان توصیه کرده و اظهار داشت: با توجه به در پیش بودن دهه غبارروبی مساجد، می طلبد اکثر مسئولین ما را در این زمینه یاری کنند./966/پ202/ص

ارسال نظرات