۲۵ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۷:۲۴
کد خبر: ۸۳۹۶۶

ویژه نامه رمضان کریم در فضای مجازی منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ مرکز جهانی اطلاع رسانی آل البیت، با انتشار ویژه نامه ای به بررسی فضائل و اعمال ماه رمضان پرداخته است.
ماه مبارک رمضان


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، ویژه نامه رمضان کریم به همت مرکز جهانی اطلاع رسانی آل البیت در فضای مجازی منتشر شد.

بنا به این گزارش، ویژه نامه رمضان کریم دارای بخش های همچون دعا ،مقالات، سخنرانی ها و مناسبات است.

در بخش دعا می توانید دعای هر روزه را به همراه صوت زمزمه کنید و در بخش سخنرانی از بیانات آیت الله جوادى آملى، حجج الاسلام حسین انصاریان، قرائتی، رفیعی، فرحزاد، رضوانی در موضوعات اخلاقی استفاده کنید.

بخش مقالات دیگر قسمتی است که در ویژه نامه رمضان کریم گنجانده شده و می توانید مطالبی با عناوین چهل حدیث روزه ،ویـژگـى هـاى مـاه مبارک رمضان در احادیث اهل بیت علیهم السلام ،ویژگیهاى ماه رمضان در خطبه پیامبر صلى الله علیه و آله، تقویم تبلیغى ماه مبارک رمضان را مطالعه کنید.

در پاره ای از مقاله ویژگیهاى ماه رمضان در خطبه پیامبر (ص) می خوانیم: این ماه ماهى است که شما دعوت شده اید به میهمانى خدا، پس صاحب سفره و میزبان خداست، هرکس صاحب خانه و سفره باشد به نام اوست، همه ى ماه ها از آن خداست، اما در این ماه، خداوند سفره ویژه اى انداخته و دعوت نامه اى مخصوص صادر کرده است، لذا ماه میهمانى خدا، ماه بندگان عاشق و روزه داران مخلص است، و گرنه خدا در همه ایام و لیالى و به همه ى موجودات رزق و روزى مى دهد. آیا آن خدایى که کرم را در دل سنگ و در اعماق دریا، برگ سبز، به دهانش مى رساند، سفره ى میهمانى اش همه جا باز نیست؟خدایى که درندگان، چرندگان، پرندگان وحوش و انسانهاى عالم و جاهل، مردم کافر و ملحدى که حتى خدا را نمى شناسند و انکار مى کنند و مار و عقرب مى پرستند، خدا نان و هوا و رزق و روزى آنان را هم مى دهد، همه و همه ریزع هئلر سفره ى احسان و بخشش خدا هستند، آیا اینها سفره ى میهمانى گسترده ى خدا نیست؟

فضیلت و اعمال ماه مبارک رمضان، روزه و رمضان در آئینه شعر فارسى ، نُه واژه براى یک رمضان‏ از دیگر مقالات سامان یافته در این ویژه نامه است.

اهمیت روزه از دیدگاه پزشکی عنوان مقاله ای است که در دو بخش تنظیم شده و حاوی آموزش ها و توصیه هایی به روزداران است که می خوانیم: الکسیس کارل در باره روزه مطالبى دارد تا آنجا که مى گوید با روزه دارى قند خون در کبد میریزد و چربیهائى که در زیر پوست ذخیره شده اند و پروتئین هاى عضلات و غدد و سلولهاى کبدى آزاد مى شوند و بصرف تغذیه مى رسند که چون با سخن ژان فروموزان که گفت بعضى عناصر ذخیره اى بدن براى سى روز کافیست در کنار یکدیگر قرار داده شود نتیجه مى گیریم که در ظرف مدت یک ماه روزه دارى آدمى دارنده یک بدن تازه تعمیر شده و آزاد گردیده از قید و بند سموم و کهنه هاست. بعلاوه نباید اثر فاصله هلال تا محاق و ماه را که قریب 30 روز مى شود فراموش نمود یعنى گردش آسمانها نیز مدت روزه دارى را سى روز اعلام داشته و مى دارند.

علاقمندان برای مشاهده ویژه نامه رمضان کریم می توانند به پایگاه اطلاه رسانی آل البیت به نشانی
www.al-shia.org مراجعه کنند. /909/پ202/ع

ارسال نظرات