۱۰ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۶:۳۱
کد خبر: ۸۵۳۶۴
عضو خبرگان رهبری:

دوری از انحراف نیازمند پایبندی بر اصول علوی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اردبیل گفت: با تکیه بر اصول علمی و دوراندیشی حکومت‌ داری حضرت علی(ع)، فساد و تباهی از بشریت دور می شود.
حجت ‌الاسلام و المسلمين سيدحسن عاملي، نماينده ولي فقيه در استان اردبيل،
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت ‌الاسلام و المسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل بامداد امروز در جمع مردم اردبیل اظهار داشت: اگر در باب عرفان و اخلاق هزاران کتاب عرفایی چون محی‌الدین عربی را جمع کنند و در علم اخلاق و سیر و سلوک میلیون ‌ها کتاب و نوشته را جمع کنند، به پای گردی از معرفت‌ علی(ع) نمی ‌رسد.

وی دوری از معارف اهل بیت و مولای متقیان علی(ع) را عامل گمراهی بشر امروز داست و گفت: اگر امروز از زمین و آسمان فساد و تباهی برای بشریت تولید می ‌شود، بایستی با تکیه بر اصول علمی و دوراندیشی حکومت‌ داری حضرت علی(ع) این زواید را از خود دور کنیم.

عضو خبرگان رهبری فزود: امروز اگر در جهان اسلام شیعه ‌کشی را با شیوه ‌ها و روش‌ های مختلف به ویژه با اندیشه غلط وهابیت ترویج می‌ دهند، نشان از محکمات تشیع در بیان عقاید و حقایق جامعه است.

وی ادامه داد: شیعه به هیچ عنوان ظلم و فساد و بی ‌عدالتی را بر نمی‌ تابد و سرسختانه چون مولایشان حضرت علی(ع) در مقابل آن ایستادگی می ‌کنند.

امام جمعه اردبیل در ادامه به تشریج برخی ویژگی های اولین امام شیعیان پرداخت و اظهار داشت: جامعه مسلمانان و شیعیان باید شیوه و مسلک امام علی(ع) را که حتی برای حفظ عفت و حجاب جامعه گریه سر می ‌دهد و سخن از حلاوت و شیرینی حیا و عفت می‌کند، را ملاک عمل قرار گیرد.

وی شخصیت علمی حضرت علی(ع) را آسمانی دانست و ادامه داد: عده ای عبودیت علی(ع) را، برخی دیگر عدل و بعضی دیگر زهدش را به عنوان صفات برجسته این پیشوای به حق شیعیان اعلام می‌کنند، اما وصف علم علی(ع) وصف نور الهی است.

امام جمعه اردبیل گفت: آن حضرت در علم مدیریت جامعه، پیش‌گویی از آینده و علم سیاست، فقاهت و مملکت‌ داری و حتی سایر علوم طوفانی از کثرت آموخته‌ ها و فراوانی نامحدود دانش‌ ها است.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی تصریح کرد: علم علی(ع) برگرفته از نور خداوند و تحصیل بیست و سه ساله در مکتب پیامبر مکرم اسلام حضرت محمد(ص) است که در همه ابعاد شخصیتی و مدیریتی امیر مؤمنان تجلی یافته است.

وی ادامه داد: علم تحصیل شده از سوی حضرت علی(ع) علم لدنی است که خداوند متعال به خاطر جایگاه ارزنده ولایت و پیشوایی امت به آن حضرت داده است./۹۳۵/پ202/س
ارسال نظرات