۱۸ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۶:۰۳
کد خبر: ۸۵۹۸۹
آیت الله شفیعی:

مسؤولان از آرمان گرایی پرهیز کرده و واقع گرا باشند

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر عدم قضاوت به نفع خود گفت: مسؤولان باید از آرمان گرایی پرهیز کرده و نسبت به مسائل کشور و استان واقع گرا باشند.
آيت الله شفيعي، نماينده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید علی شفیعی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در نشست شورای اداری استان که شب گذشته در استانداری خوزستان برگزار شد با تأکید بر بهره برداری از مدت زمان باقی مانده از ماه مبارک رمضان، خطاب به مسؤولان استان گفت: باید علملکرد خود را نسبت به مردم بررسی کنیم.

عضو خبرگان رهبری با تأکید بر این که مسؤولان نسبت به مسؤولیت خود وظیفه سنگینی بر دوش دارند، خطاب به آنها تصریح کرد: افزون بر عدم قضاوت به نفع خود باید از آرمان گرایی پرهیز کرده و واقع گرا باشید.

وی اشاره به سخن امام سجاد(ع) مبنی بر « خدایا گناهانی دارم که برخی از آنها در ذهنم مانده و برخی دیگر را فراموش کرده ام، حال از تو می خواهم با فضل و کرم خود بخشینده آنها باشی» اظهار داشت: آن امام همام با عظمت و شوکت خود خاهان عفو و رحمت از درگاه خداوند متعال است؛ از این رو ما نیز باید در محضر باری تعالی اظهار ندامت و پشیمانی کنیم.

مدرس سطح عالی حوزه علمیه اهواز با بیان این که آخرت دار تجسم اعمال است و هرکس مطابق اعمال خود محشور می شود، ابراز داشت: در این دنیا باید تلاش کرد تا حداقل با شمایل کنونی خود در دنیا، محشور شویم.

آیت الله شفیعی بزرگترین عامل توبه را اظهار تقصیر به درگاه خداوند متعال خواند و بیان داشت: اجر و پاداشی پروردگار به بندگان از استحقاق آنها نیست، بلکه از فضل و بخشش او است. 

وی بیان این که دعاو مناجات را باید از کتاب های ترجمه دار خواند اذعان داشت: خواند دعا و مناجات به تنهایی کافی نیست، بلکه باید مناجات همراه با اخلاص باشد؛ از این رو دعا و مناجات خود را با کتاب های ترجمه تلاوت کنید تا نسبت به راز و نیاز خود آگاهی داشته باشید./945/پ
ارسال نظرات