۱۸ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۶:۰۹
کد خبر: ۸۵۹۹۲
سردار فضلی:

راهیان نور بزرگ ترین عملیات فرهنگی کشور است

خبرگزاری رسا ـ فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور کشور راهیان نور را بزرگ ترین عملیات فرهنگی کشور دانست و گفت: باید با تلاش مسؤولان این عملیات بزرگ به سر منزل مقصود برسد.
سردار علي فضلي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، سردار علی فضلی، فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور کشور شب گذشته در جلسه شورای اداری خوزستان، با بیان این که روز قدس روز مبارزه با مستکبران جهان است، اظهار داشت: مردم ایران در راهپیمایی روز قدس بزرگ ترین همایش الهی، سیاسی را به نمایش گذاشتند، اما برخی در حاشیه قصد ایجاد حوادثی مانند سال گذشته را داشتند که با هوشیاری مردم ناکام ماندند.

فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور کشور با اشاره به برخی جریاناتی در سال 1377 که سعی بر هدایت نگاه مردم به جشن های 2500 ساله رژیم پهلوی داشتند اذعان داشت: بحمدالله رهبر معظم انقلاب با درایت و هوشیاری به شلمچه سفر کرده و این هدف شوم آنان را ناکام گذاشت.

وی با بیان این که خوزستان اکنون توفیق میزبانی از زائران شهدا را دارد، راهیان نور را بزرگ ترین عملیات بزرگ فرهنگی خواند و گفت: مسؤولان تلاش هایی کرده اند تا این عملیات بزرگ فرهنگی را به سر منزل مقصود برسانند.

سردار فضلی با اشاره به وجود سه فرآیند در راهیان نور، احیای زیر ساخت‌ یادمان‌ها و نمونه‌های دفاع مقدس را یکی از فرآیندها خواند و بیان داشت: از سه هزار و دویست نقطه‌ای که شناسایی شده، کمتر از چهل نقطه بیشتر احیا نشده است که این مسأله بسیج عمومی و مجاهدت جدی‌تری را می‌طلبد.

جانشین سازمان بسیج مستضعفان با بیان این که فرآیند دوم، اداره یادمان‌ها است، از واگذاری اداره یادمان ها به استان ها خبر داد و افزود: اعزام زائر، سومین فرآیند در راهیان نور است که خود دارای شش فرآیند است.

فضلی از مدیریت، اسکان، تغذیه، حمل و نقل، راوی گری و فضاسازی فرهنگی به عنوان شش فرآیند اساسی برای پذیرش و اعزام کاروان های راهیان نور نام برد و بیان داشت: در بسیاری از استان های کشور از جمله استان تهران به سبب محدودیت امکانات، اعزام بیشتر کاروان های راهیان نور به ویژه در تعطیلات نوروزی امکان پذیر نیست.

فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور کشور با اشاره به مصوبه هیئت دولت بر حمایت همه دستگاه ها از کاروان های راهیان نور اذعان داشت: اعزام کاروان ها بدون مشارکت همه دستگاه ها امکان پذیر نیست.

وی با بیان این که تا کنون از 54 کشور زائر به مناطق عملیاتی اعزام شده اند افزود: در شش ماه نخست سال که اوج سفرهای راهیان نور بود، اکنون در طول سال شاهد اعزام زائران هستیم.

فضلی، بازدهی فعالیت های فرهنگی در بازه زمانی طولانی را یادآور شد و ابراز داشت: با توجه به این که ثمره و بازدهی فعالیت های فرهنگی در طولانی مدت به انجام می رسد اما کاروان‌‌های راهیان نور نشان داده‌‌اند که اثرگذاری سریع و مطلوبی داشته‌‌اند.

جانشین سازمان بسیج مستضعفان همچنین از شناسایی سه هزار و دویست یادمان و المان سال‌های نبرد در کشور خبر داد و افزود: این یادمان‌ها و المان‌ها نقاط اتکای فرهنگی هستند که در این راستا، یادمان‌ها و المان‌ها در همه استان‌های کشور ایجاد شده و یا خواهد شد.

فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور کشور با مدیریت یادمان ها را بسیار مهم خواند و تأکید کرد: باید با استفاده از ظرفیت‌ها و وحدت رویه یک کار عظیم انجام داد؛ چرا که بازدید صرف یادمان‌ها اطلاعاتی به کاروان‌‌های راهیان نور نمی‌‌دهد، بلکه باید برای زائران برنامه‌های مفید تدارک دیده تا آنان بتوانند از حضور در یادمان‌ها بیشترین استفاده را ببرند.

وی در پایان پیش بینی کرد: که اگر سالانه هفت میلیون نفر از راهیان نور بازدید کنند، پیش بینی می‌شود در دوازده سال آینده همه مردم حداقل یک بار به راهیان نور سفر کنند./945/پ
ارسال نظرات