۱۹ مهر ۱۳۸۹ - ۱۹:۵۳
کد خبر: ۸۷۳۷۹
استاد حوزه و دانشگاه:

نظریه پردازی و تحقیق در جزئیات مورد غفلت نشریات علمی است

خبرگزاری رسا ـ استاد دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی با بیان اینکه نسبت به وضعیت مطلوب پژوهش در ابتدای راه قرار داریم، گفت: روند پژوهش در حوزه علمیه قم در طول این چند ساله دلگرم کننده است.
كتاب


حجت الاسلام محمد علی رستمیان، استاد حوزه و دانشگاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا بیان داشت: روند پژوهش در حوره علمیه قم در طول چند سال گذشته دلگرم کننده است.

وی بیان داشت: در دوره های قبلی اگر چه پژوهش در بدنه اصلی حوزه جدی گرفته نمی شد اما کسانی بودند که به صورت فردی و تخصصی فعالیت پژوهشی می کردند.

استاد دانشگاه اصفهان بیان داشت: از زمانی که بحث های تخصصی و مدرک در حوزه مطرح شد پژوهش سمت و سوی دیگری گرفت و نیاز به پژوهش در حوزه بیشتر احساس شد.

وی بیان داشت: پژوهش در حوزه امروز شاخه های گوناگونی به خود گرفته است که تولید نرم افزار یکی از بخش های آن است.

این استاد دانشگاه بیان داشت: امروز متاسفانه با رخوت و رکود در امر پژوهش دانشگاهی مواجه هستیم و وزارت علوم نیز به این امر واقف است.

استاد حوزه و دانشگاه، با بیان اینکه علوم انسانی در کشور ما جدی گرفته نمی شود، بیان داشت: اگر بخواهیم وضعیت پژوهشی حوزه را نسبت به وضعیت مطلوب ارزیابی کنیم، در ابتدای راه قرار داریم.

وی با اشاره به گله‌مندی رهبری معظم انقلاب از روند علوم انسانی در ایران بیان داشت: علوم انسانی جای کار زیادی دارد و باید پژوهش ها به این سمت برود.

استاد دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی گفت: امروز تحقیقاتی را می بینیم که برخی از قوت لازم برخوردار نیست و به صورت تخصصی روی آن کار نشده است.

وی بیان داشت: نظریه پردازی و تحقیق در جزئیات از امور مغفول در نشریات علمی امروز است.

این استاد حوزه علمیه قم بیان داشت: امروز موسسات حوزوی در امر پژوهش قوی عمل می کنند اما در بدنه حوزه برنامه ریزی جدی احساس نمی شود که نیاز به ترسیم سیاست گذاری های کلی و ایجاد خط مشی توسط شورای عالی حوزه دارد. /909/پ202/ع

ارسال نظرات