۲۴ مهر ۱۳۸۹ - ۱۴:۲۴
کد خبر: ۸۷۸۳۷
آیت الله حیدری:

دعبل خزاعی الگوی شاعران ولایتمدار است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، دعبل خزاعی را شاعری مجاهد و مدافع ولایت اهل بیت عصمت و طهارت‌(ع) عنوان کرد.
آيت الله حيدري آيت الله حيدري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، شب گذشته در آیین آغاز به کار نخستین جشنواره بین المللی شعر رضوی به زبان عربی در شوش، با اشاره به شخصیت والای دعبل خزاعی، اظهار داشت: دعبل انسان مجاهدی بود که از ولایت اهل بیت دفاع کرد و به وسیله اشعار خود در برابر ظالمان ایستادگی کرد و از این طریق به آنها حمله کرد.

امام جمعه موقت اهواز افزود: مقبره دعبل در شوش دانیال جایی که هم اکنون ما در آن از طریق این جشنواره زیبا و پر محتوا دور هم جمع شده ایم جایی معتبر و مهم از رموز شیعه است؛ همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند«‌خوزستان در مسأله تشیع در ایران اسلامی و جبل عامل در لبنان اول هستند و بنا به ورود امام رضا‌(ع) به خوزستان، این استان دروازه ورود تشیع در ایران نام گرفت».

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری خاطر‌نشان کرد: ابن سکیت اهوازی کسی که در راه شعر ایثار کرد و حسن بن سعید اهوازی، علی بن مهزیار اهوازی و علی بن ابراهیم از ستارگان شعر در اهواز و از شاگردان اهل بیت بودند، کسانی که کتاب نوشتند و از میراث شیعه حفاظت کردند.

آیت الله حیدری با بیان این که هر نوع شعر عربی باید پیشرفت کند، تصریح کرد: شعرای خوزستان باید نسبت به شعرای کشورهای عربی به خود ببالند و باید خود را به خوبی نشان دهند./945/پ202/س
ارسال نظرات