۱۴ آبان ۱۳۸۹ - ۱۴:۲۵
کد خبر: ۸۹۵۸۱
امام جمعه قم:

مردم قم باید از دستاوردهای سفر تاریخی رهبر معظم انقلاب اسلامی حراست کنند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قم، سفر ده روزه مقام معظم رهبری به شهر مقدس قم را به طلوع خورشید ولایت در این شهر تشبیه کرد و از استقبال بی نظیر و باشکوه علما، مراجع، حوزویان و اقشار مختلف مردم از ایشان، قدردانی کرد.
حجت الاسلام و المسلمين سعيدي امام جمعه قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سعیدی امام جمعه قم، در خطبه های این هفته نماز جمعه که در شبستان امام خمینی(ره) حرم کریمه اهل بیت(ع) برگزار شد، سفر ده روزه مقام معظم رهبری به استان قم را در ابعاد مختلف برای این استان و حوزه های علمیه دارای برکات فراوان عنوان و از این سفر به عنوان نسیم روحانی و نفخه الهی برای مردم قم یاد کرد.

وی استقبال باشکوه مردم قم، حوزویان و علما از رهبر فرزانه انقلاب اسلامی را ثابت کننده وفاداری فوق العاده مردم قم به ولایت فقیه و رهبری توصیف و تاکید کرد: در مراسم استقبال از رهبر انقلاب، جهان شاهد حضور پرشور و گرم و صمیمی اقشار مختلف مردم قم از حضرت آیت الله خامنه ای بود و قمی ها ثابت کردند که به حق اهل جهاد، بصیرت و علم هستند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی از مردم قم به نیکی یاد کردند تاکید کرد: مردم قم باید این اوصاف را پاس بدارند و از دستاوردهای سفر تاریخی رهبر معظم انقلاب اسلامی حراست و پاسداری کنند.

امام جمعه قم با بیان اینکه اگر بصیرت و بیداری اهل قم نبود، طرح ها و توطئه های دشمنان در این شهر عملیاتی می شد تصریح کرد: مردم قم همواره در صحنه های مختلف هوشیاری و بصیرت خود را نشان داده اند و رهبر عزیز انقلاب نیز در سفر اخیر به قم از قمی ها به عنوان مردمانی اهل جهاد، بصیرت و علم یاد کردند.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری لطف خود را در حق قم تمام کرده اند، اکنون نوبت مسؤلان استانی و حوزوی است که به مطالبات ایشان پاسخ مثبت بدهند و راهکارها و منویات ایشان را عملیاتی کنند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی تصریح کرد: رهبر فرزانه انقلاب اسلامی از قم به عنوان آبروی نظام اسلامی یاد کردند و این موضوع برای همه به ویِژه جوانان مسؤولیت زیادی ایجاد می کند و تلاش برای ارتقای بصیرت، معنویت افزایی، دشمن شناسی و عمل به هنگام و به اندازه از جمله رسالت هایی است که باید به آن توجه کنند.

وی تاکید کرد: مسؤولان حوزه نیز باید برای پاسخگویی به شبهات و نیازهای زمان و همچنین عملیاتی کردن منویات رهبر انقلاب تلاش کنند، مسؤولان کشوری و استانی نیز باید تمام همت و تلاش خود را جهت اشتغال جوانان، ساماندهی امور اداری، اهتمام به معیشت مردم بکار گیرند و در رفع مشکلات کوشا باشند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی بیان داشت: دولت محترم نیز اعتبارات لازم را به قم اختصاص داده است و مسؤولان استان باید با همت و تلاش برای عمران و آبادانی بیشتر قم تلاش و از هرگونه اختلافی که دود آن به چشم مردم می رود پرهیز کنند.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت تحول در حوزه های علمیه ابراز داشت: حوزه باید نسبت به این امر اهتمام داشته باشد، زیرا نتیجه و ثمره تحول، تربیت نیروهای مستعد برای نظام اسلامی و پاسخگویی در عرصه های مختلف است.

خطیب جمعه قم گفت: متاسفانه در حال حاضر تعداد روحانیان بسیار کم است و باید با برنامه ریزی مناسب و تعامل و هماهنگی با آموزش و پرورش، دانش آموزان مستعد و علاقمند جذب حوزه های علمیه شوند.

وی همچنین با اشاره به تجلیل مقام معظم رهبری از جایگاه و پیشینه درخشان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: ایشان در دو دیداری که با اعضای این نهاد مهم حوزوی داشتند، با تجلیل از سابقه درخشان جامعه مدرسین از اعضای آن خواستند ارتباط خود را با مراجع تقلید تقویت کنند.

استقبال مردم و حوزیان از رهبری توطئه ها و جوسازی های دشمنان را خنثی کرد

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی، خنثی شدن نقشه ها و توطئه های دشمنان را از دیگر برکات سفر رهبر انقلاب به قم عنوان و تصریح کرد: رسانه های بیگانه و محافل ضد انقلاب قبل از سفر رهبر انقلاب اسلامی به قم جوسازی هایی را در خصوص ارتباط حوزه و مراجع با نظام کرده و حوزه را بریده از نظام می دانستند، اما سفر ایشان به قم و استقبال پرشور حوزویان، علما و مراجع از ولی فقیه تمام جوسازی ها و توطئه های آنان را خنثی کرد.

وی با بیان اینکه دشمنان نظام اسلامی از ابتدای انقلاب در تلاش بودند که خاستگاه نظام اسلامی را به آنتی تز انقلاب تبدیل کنند و از شهر قم به نظام ضربه بزنند گفت: در ماه های گذشته نیز عده قلیلی از اوباش سازماندهی شده با سوء استفاده از صبوری و متانت مردم قم، بدترین شعارها را علیه نظام اسلامی و اصول محکم انقلاب سر دادند و مردم قم نیز به خاطر امر رهبری سکوت و صبر کردند.

وی ادامه داد: مردم قم به دلیل اینکه بهانه به دست دشمنان نیفتد صبر کرده و خون دل خوردند و آنها نیز تصور کردند که قمی ها تسلیم شده اند، غافل از اینکه قم به خاطر امر ولی فقیه سکوت کرده بود.

روز 27 مهرماه، روز طلوع خورشید ولایت در قم است

امام جمعه قم، روز 27مهرماه را روز طلوع خورشید ولایت در شهر مقدس قم عنوان کرد و با قدردانی از استقبال بی نظیر مردم و حوزویان و مراجع از رهبر فرزانه انقلاب اسلامی بیان داشت: در روز ورود مقام معظم رهبری به قم شاهد خلق صحنه های بسیار زیبایی از عشق مثال زدنی مردم به ولایت فقیه و رهبری بودیم و جلوه های بی نظیری از عشق به ولایت و نظام اسلامی در قم خلق شد.

خطیب جمعه قم با تاکید بر ضرورت حفظ حرمت شهر قم، احیای فریضه امر به معروف را ضروری دانست و تصریح کرد: باید با احیای این فریضه الهی در برابر کسانی که حرمت این شهر مذهبی را رعایت نمی کنند ایستاد.

امام جمعه قم بیان داشت: مردم قم به ویِژه بعد از حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی اجازه نخواهند داد، عده ای با رعایت نکردن حجاب و برخی مسائل دیگر چهره این شهر مقدس و مذهبی را خدشه دار کنند.

وی توجه مثال زدنی مقام معظم رهبری در سفر به شهر مقدس قم به احساسات اقشار مختلف مردم را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: جلوه های ارتباط صمیمی رهبر انقلاب با مردم باید برای مردم و جامعه منتشر شود.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی در خطبه اول نماز جمعه نیز، با اشاره به جایگاه نماز جمعه تصریح کرد: وحدت و انسجام بین مؤمنان و طرفداران حق از جمله برکات نماز جمعه است.

وی بیان داشت: نماز جمعه روح انسجام و وحدت را در جامعه تزریق می کند و کدورت ها را از بین می برد.

وحدت باید حول محور ولایت فقیه و مبتنی بر ارزش ها و اصول انقلاب باشد

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با اشاره به فرازهایی از بیانات رهبر انقلاب اسلامی وحدت با اهل باطل و فتنه گران را بی معنا و غیرقابل قبول دانست و ادامه داد: هرگز نباید با فتنه گران به وحدت رسید.

وی گفت: تاکید و توجه مقام معظم رهبری به فتنه سال گذشته بسیار مهم و اساسی است و توجه حضرت آقا به این مساله در راستای سیره جدشان مولا امام علی(ع) است.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با تاکید بر اینکه وحدت باید حول محور ولایت فقیه و مبتنی بر اصول و ارزش های انقلاب و اسلام باشد بیان داشت: اگر فتنه گران توبه کردند، ملت انقلابی و متدین ایران آنها را می پذیرند، اما اگر توبه نکنند و بخواهند بر مواضع خود اصرار کنند، ما هرگز با آنها اتحادی نداریم. /924/پ201/ج
ارسال نظرات