۲۱ آبان ۱۳۸۹ - ۱۱:۱۴
کد خبر: ۹۰۲۱۸

نشست استانی بسیج و رسانه در زاهدان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نشست استانی بسیج و رسانه با حضور نماینده ولی فقیه در سپاه سلمان، معاون هماهنگ کننده سپاه و مدیران صدا و سیمای استان سیستان و بلوچستان در زاهدان برگزار شد‌.
نشست استاني بسيج و رسانه در زاهدان نشست استاني بسيج و رسانه در زاهدان


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، نشست استانی بسیج و رسانه روز پنج شنبه با حضور حجت الاسلام سید جواد علوی، نماینده ولی فقیه در سپاه سلمان، غلامرضا خمر، معاون هماهنگ کننده، سبزبان، مدیر روابط عمومی و انتشارات سپاه سلمان، باقر مقامی قائم مقام مدیرکل و مدیران بخش‌های مختلف صدا و سیمای زاهدان، خبرگزاری‌ ایرنا و رسا در استان سیستان و بلوچستان و جمعی از خبرنگاران به میزبانی صدا و سیما در زاهدان برگزار شد.

‌غلامرضا خمر، معاون هماهنگ کننده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان، در این نشست با ارائه گزارشی از موفقیتهای رسانه های بسیج استان در سطح کشور، گفت: سال گذشته اقدامات رسانه‌ای بسیج و سپاه در هفته بسیج، 94 درصد موفق ارزیابی شده و جزء استان‌های برتر که عملکرد عالی در امر رسانه داشته شناخته شده است و این نتیجه تلاش و دلسوزی شما رسانه ها است و نشان می‌دهد در سیستان و ‌بلوچستان از ظرفیت رسانه‌ها برای بیان عملکرد هفته بسیج به خوبی استفاده شده است.

وی، با اشاره به این‌که، بسیج استان در بسیاری از برنامه‌ها در کشور حائز مقام‌ و جایگاه‌ ویژه‌ای شده است، افزود: در بحث اعزام کاروان‌های راهیان نور بسیج استان سال گذشته بیش از 11 هزار نفر را به مراسم ارتحال حضرت امام خمینی‌(ره) اعزام کرده که در این زمینه مقام دوم را در کشور کسب کرده است.

وی با اعلام این‌که، امسال رویکرد ما در هفته بسیج کاملاً فرهنگی است، اظهار داشت: رویکرد برنامه‌های هفته بسیج پرداختن به مسجد و نماز با محوریت پیام رهبر معظم انقلاب به اجلاس سراسری نماز است.

باقر مقامی، قائم مقام مدیرکل صدا و سیمای استان و تعدادی از مدیران بخش‌های مختلف سیما، خبر و صدا در این نشست عملکرد و برنامه‌های صدا و سیما در هفته بسیج را تشریح کردند.

ابوالحسن میری، مسؤول دفتر خبرگزاری رسا در سیستان و بلوچستان، در ادامه این نشست با تأکید بر تعامل دو سویه بین بسیج و رسانه به آسیب‌شناسی برنامه‌های رسانه‌ای بسیج پرداخت و گفت: در حال حاضر رویکرد اطلاع رسانی از برنامه‌ها و فعالیت‌های مجموعه بسیج است که این خوب است؛ اما با توجه به جنگ نرم دشمنان علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی و اعتقادات و باورهای ملت و نقش مهم رسانه‌ها در مقابله با آن، باید این رویکرد به ترویج فرهنگ و تفکر بسیج تغییر یابد.

عضو هیأت مدیره خانه مطبوعات کشور، با تأکید بر این‌که، باید بررسی شود چه اندازه ترویج فرهنگ و تفکر بسیجی در رسانه‌های ما نمود دارد، افزود: به یقین مهم‌تر از همه ترویج این تفکر و فرهنگ است که می‌تواند اثرگذار باشد و باید بسیج در این مسأله نیز ورود کرده و رسانه ها را حمایت کند.

وی، با اشاره به فعالیت‌های خبرگزاری رسا خاطر‌نشان کرد: خبرگزاری رسا به عنوان یک رسانه حوزوی آماده همکاری و تعامل با بسیج علاوه بر اطلاع رسانی از برنامه ها و فعالیت‌ها، در ترویج فرهنگ و تفکر بسیجی است.

گفتنی است، تعدادی از خبرنگاران و اصحاب رسانه استان نیز در ادامه این نشست نظرات و پیشنهادت خود را مطرح کردند ./940/پ201/س

ارسال نظرات