۲۲ آبان ۱۳۸۹ - ۱۹:۲۷
کد خبر: ۹۰۳۵۸

نخستین کنفرانس ملی نماز، نیاز و بهداشت روانی در گلستان آغاز به کار کرد

خبرگزاری رسا ـ نخستین کنفرانس ملی نماز، نیاز و بهداشت روانی امروز در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی آباد کتول آغاز به کار کرد.
همايش نماز
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، نخستین کنفرانس ملی نماز، نیاز و بهداشت روانی امروز با حضور نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری، ائمه جماعات و جمعی از اساتید حوزه و دانشگاه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی آباد کتول آغاز به کار کرد.

رییس نخستین کنفرانس ملی نماز، نیاز و بهداشت روانی در ابتدای این مراسم با تبیین نقش فرهنگ در جامعه اسلامی از اسلام به عنوان تنها دین پاسخ دهنده به همه ابعاد زندگی بشر یادکرد و افزود: نگاه به فرهنگ اسلامی به عنوان یکی از عوامل تاثیر گذار در توسعه علم و دانش می تواند از مهم ترین ابزارها برای مبارزه و مقابله با چالش های مختلف سیاسی، مذهبی و اجتماعی جوانان در کشور باشد.

ایرانبخش، رییس نخستین کنگره ملی نماز، نیاز و بهداشت روانی با بیان این که سیاست فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی، برگرفته از سیاست انقلاب اسلامی است، از اقامه نماز به عنوان یکی از دغدغه های همیشگی متولیان این دانشگاه یاد کرد و افزود: این دانشگاه تبیین و ترویج فرهنگ نماز و بکارگیری از همه ظرفیت های علمی و ‌فرهنگی را به عنوان یکی از اولویت های فرهنگی خود قرار داده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از نماز به عنوان عامل اتصال و ارتباط بندگان با خداوند متعال یادکرد و ادامه داد: انسان برای پیمودن راه صحیح تکامل و سعادت باید از یک سو، رابطه خود را با رب حکیم و از سوی دیگر با خلق خدا تقویت کند و بهترین راه تقویت رابطه با خداوند منان، نماز است.

ایرانبخش همچنین از ارسال 65 مقاله به دبیرخانه نخستین کنگره ملی نماز، نیاز و بهداشت روانی خبر داد و بیان داشت: از این تعداد مقالات رسیده 32 مقاله از سوی هیأت داوران انتخاب که 13 مقاله بصورت سخنرانی و 19 مقاله نیز به صورت پوستر ارائه شد.

گفتنی است، نخستین کنفرانس ملی نماز، نیاز و بهداشت روانی امروز با حضور نماینده جمعی از اساتید حوزه و دانشگاه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی آباد کتول آغاز به کار کرد./950/پ202/الف
ارسال نظرات