۱۹ آذر ۱۳۸۹ - ۱۰:۱۸
کد خبر: ۹۲۷۶۶
نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری:

حکم ولایت فقیه در جامعه اسلامی حجت است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این که رهبری در نظام اسلامی سبب شد تا مردم و نظام اسلامی در مقابل جریان های انحرافی که در دنیا می گذرد سر بلند بیرون آیند، گفت: زمانی که یک فقیه عادل در رآس حکومت حضور دارند، باید تصمیم نهایی را اتخاذ کند و در اداره حکومت و مدیریت جامعه هر کسی نباید ایده خود را قابل اجرا بداند.
نماينده مردم گيلان در مجلس خبرگان رهبري


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام و المسلمین رضا رمضانی، نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری، شب گذشته در جمع عزاداران امام حسین(ع) در مسجد امام کاظم(ع) رشت، با یادآوری رشادت های امام حسین(ع) و یارانش اظهار داشت: هریک از ما به اندازه معرفت و شناخت خود از عاشورا بهره مند می شویم و استفاده می کند، که برخی عاطفی، برخی عقلانی و برخی دیگر عرفانی و فقهی از این حماسه عظیم استفاده می کنند.

وی اظهار داشت: نکته مهمی که باید بپذیریم این است که باید عاشورا در حوزه های اجتماعی ؛ سیاسی و بین المللی بیشتر مورد استفاده قرار گیرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این که یکی از مشکلات جدی در طول تاریخ تلاش برای جدایی رهبری دینی و معنوی از رهبری سیاسی یا آن ولایت عرفانی و ولایت فقهی و ولایت سیاسی بوده است، تصریح کرد: در زمان پیامبر(ص) همه امورات جامعه اسلامی از سوی خود پیامبر اکرم انجام می شد، بحث های عقیدتی، مذهبی، فقهی همه از سوی پیامبر اکرم ص) صورت می گرفت.

رییس مرکز اسلامی هامبورگ با اشاره به این که مساجد از زمان پیامبر(ص) همواره پایگاه مسلمانان بود، ادامه داد: بسیاری از امور مردم حتی قضاوت هم در همان جا صورت می گرفت و پیامبر حکمیت و فرماندهی جنگ ها را نیز بر عهده داشتند و اگر هم در برخی از امور شخصاً حضور نمی یافتند افرادی را می گماردند که از شایستگی لازم برخوردار باشند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: بعد پیامبر(ص) اتفاقی افتاد که در نتیجه آن اتفاق رهبری مذهبی و علمی از رهبری سیاسی جدا شد و این تفکر را تحمیل کردند و گفتند آنها که می خواهند جامعه را اداره کنند یک ویژگی دارند و دیگران از ویژگی دیگری بر خوردار هستند واین گونه بود که مرجعیت معنوی و عرفانی امیرالمؤمنین را پذیرفتند و مرجعییت سیاسی ایشان را رد کردند در حالی که داستان غدیر به منظور جلوگیری از جدا سازی مرجعیت سیاسی بود و از نظر علمی، فقهی و سیاسی جایگاه رفیعی داشته و مردم همه تبعیت و با امام بیعت کردند و در رغم خوردن سرنوشت خود حاضر شدند.

رییس مرکز بزرگ اسلامی هامبورگ در ادامه سخنان خود تصریح کرد: نکته مورد تأکید جریان غدیر برای این بود که مردم در سرنوشت سیاسی و اجتماعی خود حضور داشته باشند و با امام خود بیعت کنند؛ تفکیک و جدایی موجب مواجه شدن جامعه اسلامی با مشکلات بوده و جای تأسف است که درجه تعصب ها به گونه ای بوده که حتی اجازه استفاده مردم از مرجعیت علمی امام نیز داده نمی شد.

حجت الاسلام و المسلمین رمضانی اامه داد: در رابطه با امام حسن عسکری و امام دهم(ع) این موضوع اتفاق افتاد و حتی خواستند مرجعییت دینی را هم از بین ببرند به خصوص بعد از رحلت پیامبر اکرم(ص) در بسیاری از ابعاد کسی نمی توانست حضور پیداکند و این اتفاق ضربه بزرگی به مسلمانان وارد کرد؛ امام معصوم جایگاه سیاسی پیدانکرد مسلمانان نتوانستند عزیز دز جامعه زنگی کنند و افرادی که با پیامبر(ص) بودند تغییر هویت دادند، امام علی(ع) که ساده زیستی و دینداری را ترویج می دادند در 63 سالگی در روز پنجشنبه سخنرانی کردند و در روز جمعه به شهادت رسیدند و نتیجه سخنرانی این بود که ادای تکلیف از سوی امیرالمؤمنین موجب شد تادیگران در مقابل او صف آرایی کنند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که در آن دوران استقامت و دینداری به مسأله ای سطحی تبدیل شده بود، اضافه کرد: ایمان، عدالت و دینداری به تمسخر گرفته شد نه این که مردم مسخره می کردند بلکه خواصی که سردمدار بودند به دنیا پرستی روی آوردند و وقتی پای دین به میان می آمد دین آن حضور متنی خود را از دست داده ودر حاشیه قرار گرفت.

رییس مرکز بزرگ اسلام هامبورگ با تأکید بر این که راه های تحقق ایمان باید به مردم آموخته شود، ادامه داد: معلمان و روحانیان جامعه وظیفه دارند ایمان مردم را حفظ کنند و دین را برای آنان معرفی کنند.

وی خاطرنشان کرد: در روزگاران گذشته و در دوران صدر اسلام این کلاس ها نبود و حتی تفسیر قرآن نیز منع شده بود، احادیثی که در شأن امیرالمؤمنین بود از بین بردند و دیگران هم باورشان شد که امام آن کسی است که فقط جنبه سیاسی مردم را مورد توجه قرار دهد و مباحث دینی و مذهبی آنان به او مربوط نمی شود.

حجت الاسلام و المسلمین رمضانی ادامه داد: به همین دلیل ابن خلدون گاهی به اشکال مختلف می خواهد ثابت کند که انتخاب یزید از سوی معاویه انتخاب درستی بوده است بر این اساس بعضی ها معرفت نسبت به امام نداشتند تا تبعیت از امام رخ دهد.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری افزود: این در حالی است که امام حسین(ع) می فرماید مهم ترین دغدغه امام معرفی دین در مردم است و درباره امام معصوم در همه ابعاد می تواند حضور پیدا کند و هرکس در مقابل امام ایستادگی کند محارب شناخته می شود؛ یعنی آن کسی که حاکم است حکومت را بدست گرفته و هیج جایگاه معنوی ندارد، عصمت ندارد و در این جایگاه آمد و هرکسی با او مخالفت کرد محارب است حکم کردند که امام حسین(ع) محارب است و خارج از دین شده و این نگاه تغییر کرد و بعضی ها هم قصد داشتند امام را کافر معرفی کنند، همانگونه که تفکر خوارج در خصوص امیرالمؤمنین چنین بوده است، معرفی جایگاه امامت و این جسارت را یک امر شرعی می دانستند و عنوان می کردند امام حسین(ع) به حکم شرع جدش کشته شد یعنی حسین در مقابل دین ایستاد.

رییس مرکز بزرگ اسلامی هامبورگ با تأکید براین که جریان تفکرهای انحرافی را باید خواص جامعه اصلاح کنند، ادامه داد: بعضی ها بخاطر تهدیدها انگیزه خود را از دست دادند و جریان غدیر را فراموش کردند در حالی که جریان غدیر بالاتر از نماز و روزه بوده است، چطور نماز را فراموش نکردند ولی جایگاه غدیر را فراموش کردند؛ در حوادث روز عاشورا بی حرمتی ها به جایی رسیده بود که آن کسی که ذره ای انصاف داشت بخش کوچکی از این خیانت را مرتکب نمی شد؛ تعریف ها و انحراف ها باعث شد تا سر علمای بزرگ بالای دار رفت.

حجت الاسلام و المسلمین رمضانی خاطر نشان کرد: آنچه باعث شد امام حسین(ع) به عنوان یک تکلیف وارد میدان شود این بود که دین به تمسخر و بازی گرفته شده بود و کسی که در رأس دین قرار داشت شراب می نوشید، قانون الهی به راحتی پایمال می شد، حکمت الهی مورد تمسخر قرار می گرفت و ترس از سلطان جایگزین ترس از خداشده بود ولی در آن زمان گفتند باید از سلطان ترسید و عده ای نیز به عنوان متملق حضور پیدا کردند تا این که حاکمیت آنها تثبیت شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: عده ای متملق با این که نقص شایستگی ها در مدیریت دینی را می دیدند اجازه ورود افراد لایق به سمت های مدیریتی را نمی دادند و نقص عدالت در توزیع اقتصادی و جلوگیری از توزیع عادلانه آن در بین مردم؛ نقص خیرخواهی و انتقاد از جمله نقطه های سیاه و قابل توجه در آن دوران است و کفر و شرک جایگزین ایمان و چاپلوسی جایگزین حق شناسی شده بود، دشمنان اسلام از چه چیزی در میان مردم هراس دارند زمانی از مرجع تقلید می ترسیدند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت رهبری و مسأله ولایت فقیه در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و بیان داشت: اسلام امروز مورد توجه همه کسانی است که مورد ظلم قرار گرفته اند و این نگاهی است که مورد استقبال قرار گرفته است.

حجت الاسلام و المسلمین رمضانی با تأکید بر این که رهبری سبب تا مردم و نظام اسلامی در مقابل جریان های انحرافی که در دنیا می گذرد سر بلند بیرون آیند، خاطرنشان کرد: امروز حضرت آیت الله خامنه ای به عنوان ولی فقیه عادل و جامع الشرایط با داشتن ویژگی های منحصر به فرد در همه حوزه ها هدایت جامعه اسلامی را بر عهده دارند و هم نشینی با نخبگان و جنبش های علمی را به عنوان یک ارزش در درون حاکمیت دینی مورد توجه قرار داده اند و برآن تاکید بسیار دارند.

رییس مرگز بزرگ اسلامی هامبورگ در ادامه سخنان خود بر لزوم بصیرت، آگاهی و آشنایی مردم با نقشه های دشمنان و رصد کارهایی که از سوی آنها صورت می گیرد، تاکید کرد و گفت: ولایت پذیری ضامن رشد و تعالی جامعه اسلامی است.

وی اظهار داشت: فقیه عادل که در رآس حکومت است باید تصمیم نهایی را اتخاذ کند و در اداره حکومت و مدیریت جامعه هرکسی نباید ایده خود را قابل اجرا بداند.

عضو خبرگان رهبری با اشاره شرایط فعلی و پشت صحنه جریان های حاکم در دنیا، اضافه کرد: دشمنان امروز به روش های مختلف هزینه می کند و انحراف را در بین خواص و جوانان جامعه ترویج می کنند که باید در این خصوص هوشیار بود.

حجت الاسلام و المسلمین رمضانی با بیان این که ضعف ایمان، ضعف دین و ضعف در ولایت پذیری سبب بروز حادثه کربلا شد، ادامه داد: هر کس در جایگاه خود نسبت به حفظ ولایت مسؤولیت و تعهدی خاص دارد که در صورت قصور در انجام این مسؤولیت کل نظام جامعه متضرر خواهد شد./950/پ201/الف

ارسال نظرات