۲۱ آذر ۱۳۸۹ - ۱۳:۰۲
کد خبر: ۹۲۹۴۹
رییس جامعةالمصطفی:

کاروان همبستگی با غزه، نمادی از وجدان های بیدار بشری و پیشگام تحول در جهان است

خبرگزاری رسا ـ رییس جامعةالمصطفی العالمیه، کاروان همبستگی با غزه را نمادی از وجدان های بیدار بشری و پیشگام تحول در جهان دانست و با محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی، گفت بنیان این رژیم منحوس و جعلی برپایه حمایت های سیاسی، اقتصادی و نظامی قدرت های غربی و آمریکا استوار شده است.
حجت الاسلام والمسلمين عليرضا اعرافي حجت الاسلام والمسلمين عليرضا اعرافي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی، رییس جامعةالمصطفی العالمیه، پیش از ظهر امروز در همایش وجدان های بیدار که با حضور اعضای کاروان همبستگی آزادی غزه، طلاب ایرانی و غیر ایرانی و اقشار مختلف مردم در مرکز همایش‌های بین المللی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد، با قدردانی از این اقدام کاروان آزادی، از این کاروان به عنوان کاروان نور و هدایت یاد و تصریح کرد: ملت قهرمان ایران، مراجع تقلید، علما و حوزویان از حرکت خیرخواهانه کاروان آزادی غزه حمایت می کنند.

علما و حوزویان از حرکت کاروان همبستگی با غزه حمایت می کنند

وی با بیان این‌که حضور کاروان همبستگی غزه در شهر مقدس قم بسیار مهم است، افزود: پنجاه سال پیش فریاد مبارزه با ظلم و استکبار جهانی و اسرائیل غاصب از این شهر توسط امام خمینی‌(ره)، سر داده شد و بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در مدرسه فیضیه تاکید کردند که اسرائیل یک غده سرطانی است و همه امت های اسلامی و جامعه بشری باید در برابر این رژیم ایستادگی و مقاومت کنند.

رییس جامعةالمصطفی العالمیه خاطرنشان کرد: قم امروز به همراه علما، مراجع و مردم ولایی و قهرمان آن در مسیر مبارزه با ستم و ظلم قرار دارد و دل همه ملت ایران، مردم قم، علما و حوزویان با این کاروان همراه و همگام است.

وی با بیان این‌که نظام اسلامی ایران خود را در کنار همه مظلومان و مستضعفان جهانی می بیند و از آنها حمایت می کند، همزمانی حرکت کاروان آزادی غزه با ایام حزن ابا عبدالله الحسین(ع) را مهم ارزیابی کرد و گفت: امام حسین(ع) فرمودند من هیچ گاه از مبارزه با دستگاه ظلم و ستم کوتاه نخواهم آمد.

مکتب عاشورا، مکتب مبارزه با ظلم و ستم است

حجت‌الاسلام والمسلمین اعرافی تصریح کرد: مکتب عاشورا و امام حسین(ع) مکتب مبارزه با ظلم و ستم و الهام بخش برای همه آزادگان از تمام اقوام، مذاهب و ملل است.

رییس جامعةالمصطفی العالمیه با بیان اینکه فلسطین نماد و رمز مظلومیت مظلومان جهان است، ابراز داشت: فلسطین برای اعراب یک نقطه استراتژیک، برای همسایگان نیز یک مساله منطقه ای و حساس و برای امت اسلامی نیز مساله فلسطین یک مساله و موضوع راهبردی و کلیدی است.

وی با اشاره به بعد بشری، انسانی و عاطفی مساله فلسطین گفت: کیست که در برابر ستم به فلسطین نگرید و احساس حزن و اندوه نکند، در مساله فلسطین که یک موضوع عام بشری است، هم صهیونیست ها در جرم شریک هستند و هم بسیاری از غربی ها از این حرکت ظالمانه پشتیبانی و حمایت داشته اند.

فهرستی از جنایت رژیم غاصب صهیونیستی

حجت‌الاسلام والمسلمین اعرافی با بیان اینکه هر آنچه در مخیله انسان خطور کند از ظلم و ستم در پرونده سیاه رژیم صهیونیستی وجود دارد، جنایت مختلف این رژیم جعلی و منحوس را محکوم کرد و افزود: ایجاد زرادخانه های اتمی، انباشته کردن سلاح های کشتار جمعی، استفاده از سلاح های مرگبار، قتل عام زنان، مردان و کودکان بیگناه، تضییع حقوق شهروندی، نقض مقررات جهانی، ترور رهبران و مردم عادی و اشغال سرزمین های فلسطین تنها بخشی از کارنامه سیاه و ننگین این رژیم غاصب و جعلی است.

وی حمایت های قدرت های غربی و آمریکا از جنایات وحشیانه رژیم اسرائیل را بسیار غم بار توصیف و تصریح کرد: بنیان این رژیم منحوس و جعلی برپایه حمایت های سیاسی، اقتصادی، نظامی قدرت های غربی و آمریکا استوار شده است و سالانه میلیاردها دلار به این رژیم کمک می شود.

حجت الاسلام والمسلمین اعرافی بیان داشت: آمریکا و غرب با حمایت های بی حد و حصر و در اختیار گذاشتن تسلیحات نظامی مدرن به رژیم صهیونیستی در منطقه خاورمیانه مسابقه تسلیحاتی به راه انداخته است.

رییس جامعةالمصطفی العالمیه، با محکوم کردن سکوت مجامع جهانی در مقابل جنایات هفتاد ساله رژیم اسرائیل علیه مردم بی دفاع فلسطین، خاطرنشان کرد: آیا وجدان های بشری این مساله را می بیند که چند میلیون نفر انسان مظلوم در طول هفتاد سال همواره در شکنجه و عذاب عده ای که سرزمین های مردم را غصب کرده اند، باشند ؟

دوره حاکمیت یکجانبه رژیم صهیونیستی در منطقه به سر آمده است

وی تاکید کرد: دنیا و آمریکا بداند که امروز به برکت انقلاب اسلامی ملت های آزاده و بیدار جهان در کنار مردم مظلوم فلسطین قرار دارند و از آنها حمایت می کنند، آنها بدانند که دوره حملات یکجانبه رژیم صهیونیستی و حاکمیت او در منطقه به سر آمده است.

رییس جامعةالمصطفی العالمیه ادامه داد: امروز حزب الله، حماس و مردم مقاوم غزه و فلسطین و همچنین تمامی آزادیخواهان جهان در کنار فلسطین هستند و مطئمن باشند که مسیر ظلم و ستمی که پایه های آن در کاخ سفید و غرب قرار دارد، امکان تداوم نخواهد داشت.

وی برگزاری رفراندوم عمومی بین همه فلسطینیان در سراسر جهان، رفع اشغال از تمامی سرزمین های اشغال شده توسط اسرائیل، تحقیق بیطرفانه و جامع از ستم های که اسرائیل و آمریکا به مردم مظلوم فلسطین و ملت های منطقه روا داشته است، پرداخت غرامت آمریکا و قدرت های غربی به مردم فلسطین و منطقه، برنامه جامع برای استقرار دولت مردمی در فلسطین اشغالی را از مهم ترین دیدگاه ها و پیشنهادهای ایران اسلامی و سایر آزادیخواهان جهان برای رفع مشکل در سرزمین های اشغالی عنوان کرد.

اگر زورگویان کنار بروند، منطقه خاورمیانه روی آرامش را خواهد دید

رییس جامعةالمصطفی العالمیه در ادامه سخنان خود، با بیان اینکه اگر زورگویان کنار بروند، منطقه خاورمیانه روی آرامش را خواهد دید، ابراز داشت: کاروان همبستگی با غزه، نمادی از وجدان های بیدار بشری و پیشگام تحول در جهان است و می تواند به همه عالم پیام مقاومت و مبارزه با ستم را منتقل کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: حوزه علمیه قم، مراکز علمی و پژوهشی ایران و شهر قم، با کاروان همبستگی غزه اعلام حمایت می کنند و میلیون ها دل عاشق همراه و همگام با این کاروان است.

گام بلند کاروان همبستگی در تاریخ مبارزه با ظلم و ستم ثبت خواهد شد

وی ادامه داد: شما در بهترین راه و مسیر گام برداشته اید، گام بلند شما در تاریخ مبارزه با ظلم و ستم ثبت و ضبط خواهد شد و بدانید که بیداری عمومی در جهان همه ظالمان و ستمگران را به عقب خواهد راند.

رییس جامعةالمصطفی العالمیه با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران معادلات منطقه ای و بین المللی را به هم زده و جهانیان را بیدار کرده است، خاطرنشان کرد: امروز هم بیداری مردم غزه، لبنان و آزادیخواهان جهان نوید بخش آینده ای سرشار از سعادت برای جامعه بشری است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان داشت: امیدواریم این سفر و حرکت کاروان همبستگی غزه ملت ها و دولت های منطقه را بیدار کند و آمریکا و قدرت های استکباری و غربی را از حمایت از این غده سرطانی پیشمان سازد. /924/پ201/ص
ارسال نظرات