۰۶ دی ۱۳۸۹ - ۱۹:۳۸
کد خبر: ۹۴۱۲۵
آیت الله حیدری:

حماسه نهم دی اثبات اتحاد کلمه و روحیه اطاعت پذیری مردم بود

خبرگزاری رسا ـ آیت الله حیدری با بیان این که ملت ایران با حضور در راهپیمای 9 دی قدرت خود در دفاع از ولایت فقیه و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را به رخ جهانیان کشاند،‌اظهار داشت: مردم ثابت کردند همواره پشتیبان، مدافع و حافظ این نظام و ولایت فقیه هستند.
آيت الله محسن حيدري
آیت الله محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به حضور پرشور مردم در 9 دی سال گذشته، اظهار داشت: حضور مردم در این روز واکنشی صحیح و بجا به هتاکی‌هایی که فتنه گران در روز عاشورا به مقدسات و باورهای دینی و مذهبی این مردم انجام داده بودند، است که این حضور یکپارچه به حق پاسخی کوبنده به فتنه گران و سران فتنه انگیز آن ها بود.

وی افزود: ملت غیور و بصیر ایران با حضور در راهپیمای 9 دی قدرت خود در دفاع از ولایت فقیه و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را به رخ جهانیان کشاند و ثابت کردند همواره پشتیبان، مدافع و حافظ این نظام و ستون همیشه استوار آن، یعنی ولایت فقیه، هستند.

عضو مجلس خبرگان رهبری، ولایت فقیه و اتحاد جامعه را بهترین مؤلفه برای تداوم حرکت نظام اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: ولایت فقیه بهترین و تنها راه تداوم اسلام ناب محمدی است که افراد جامعه اسلامی با اتحاد کلمه، بصیرت، روحیه بسیجی و فرهنگ عاشورایی و شهادت طلبی، می توانند بهترین مدافع و پشتیبان ولایت فقیه باشند که ملت ایران در عرصه های مختلف از جمله هشت سال دفاع مقدس و به خصوص حماسه عظیم 9 دی سال88 این مسأله را به اثبات رساند.

وی علما، روحانیان و طلاب حوزه علمیه را پرچمدار نهصت بصیرت افزایی و آگاهی بخشی در جامعه دانست و تصریح کرد: طلاب و روحانیان باید رسالت اصلی خود که همانا بصیرت افزایی و آگاهی بخشی به جامعه است را به بهترین شکل به انجام برسانند و ارزش های اسلامی را برای مردم بازگو و ذهن آن ها را نسبت به مسایل روز روشن کنند تا مردم با آگاهی کامل به تحلیل و بررسی این مسائل بپردازند.

آیت الله حیدری، حفظ وحدت جامعه را شکستی برای دشمنان برشمرد و اظهار داشت: حضور گسترده مردم در راهپیمایی نهم دی که وحدت و همدلی در میان مردم و مسؤولان را در پی‌داشت، توطئه های دشمنان را با شکست روبه‌رو کرد و موجب دلسرد شدن دشمنان نظام اسلامی نسبت به تأثیر اقدام های شوم و توطئه آمیز خودشان شد.

وی نقش محوری ولایت فقیه و مقام معظم رهبری در خنثی سازی توطئه های دشمنان را اساسی و بی بدیل توصیف کرد و افزود: هر گاه دشمنان انقلاب و ملت ایران تلاش کردند ضربه ای به نظام اسلامی وارد کنند، با هوشیاری، درایت و دور اندیشی مقام معظم رهبری تلاش آنها بی ثمر و نقشه‌ها و ترفندهای شوم آنان با شکست روبه‌رو می‌شود.

امام جمعه موقت اهواز، با اشاره به پیامدهای و دست آوردهای فتنه سبز سال 88، گفت: یکی از مهمترین پیامدهای فتنه سال گذشته اطاعت و گوش به فرمان بودن ملت غیور و بصیر ایران اسلامی از فرامین و رهنمود های مقام معظم رهبری بود که حضور میلیونی مردم در حماسه 9 دی، نتیجه آن شد و این ایستادگی در برابر سران فتنه گران و استکبار جهانی حربه های شوم آنها را به خودشان برگرداند و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را تا سال ها از گزند فتنه و حوادث این گونه بیمه کرد./945/ت302/ص
ارسال نظرات