۱۶ دی ۱۳۸۹ - ۱۴:۵۶
کد خبر: ۹۴۹۸۴
آیت الله طبرسی:

سرمایه های ناب اسلامی به جهانیان معرفی شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در مازندران با تأکید براین که سرمایه های ناب اسلامی باید بیش از پیش به جهانیان معرفی شود، گفت: برگزاری کنگره های بین المللی می تواند به جهانی شدن اسلام کمک کند.
آيت الله نور الله طبرسي
به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران، امروز درنخستین کنگره ملی امام محمد باقر(ع) که در آستانه پهنه کلا ساری برگزار شد، با بیان این که تاریخ انبیاء و پیامبران الهی به دو روش توصیفی و تحلیلی قابل طرح است، گفت: امام محمد باقر(ع) یکی از امامان بزرگ و کم نظیر در تاریخ اسلام است که باید بیشتر به ابعاد زندگی این امام همام پرداخته شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که زندگی ائمه اطهار(ع) سرشار از نکات آموزنده است، خاطرنشان کرد: زندگی، دستورات دینی و همچنین مبارزات ائمه معصومین(ع) با حاکمان جور و ستم باید برای جامعه بیان شود.

امام جمعه ساری با تأکید براین که زندگی و دوران مبارزاتی امام محمد باقر(ع) باید به طور گونه ای تحلیلی در کنگره های این چنینی مورد بررسی قرار گیرد، خاطرنشان کرد: متولیان برگزاری کنگره امام محمد باقر(ع) به بحث تاریخ علمی، احادیث و روایات باقر العلوم توجه بیشتری داشته باشند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که در کنگره ها باید زمان شناسی ائمه اطهار(ع)، مصائب و مشکلات دوران آن بزرگوران بیشتر مورد توجه قرار گیرد، افزود: نقطه نظرات و جهت گیری های سیاسی ائمه معصومین(ع) نیز باید توجه شود.

امام جمعه ساری در ادامه سخنان خود با اشاره به این که امروز در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران زمینه مناسبی برای گسترش تعالیم دینی فراهم شده است، تصریح کرد: دستگاه های دینی و فرهنگی باید از این فرصت به خوبی در جهت تعمیق باورهای دینی بهره گیرند.

وی با بیان این که امامان معصوم(ع) نگاه و مدیریت خاصی در حفظ و ماندگاری تشیع داشتند، ادامه داد: متولیان دینی و فرهنگی جامعه باید این مسأله را مورد بررسی و تحلیل قرار دهند.

وی افزود: یکی از مهم ترین امتیازات شیعه این است که در طول تاریخ همواره انتخاب افضل داشته است و هیچ ملت و قومی رهبران و سرمایه هایی مانند شیعه نداشتند.

امام جمعه ساری با تأکید براین که سرمایه های ناب اسلامی باید بیش از پیش به جهانیان معرفی شود، ادامه داد: برگزاری کنگره های بین المللی درسطح دنیا می تواند به جهانی شدن اسلام کمک کند.

آیت الله طبرسی، صحیفه سجادیه و نهج البلاغه را ازجمله آثار ارزشمند اسلامی در طول تاریخ برشمرد و خاطرنشان کرد: امروز متولیان دینی و فرهنگی باید تلاش کنند این آثار را درسطح جهانی تبلیغ کنند.

وی با بیان این که فضائل ارزشمند ائمه اطهار(ع) باید بیشتر در جامعه ترویج و تبلیغ شود، ادامه داد: برگزاری کنگره و همایش های علمی و تخصصی می تواند در گسترش این فرهنگ اصیل تأثیر گذار باشد./950/پ202/الف
ارسال نظرات