۲۶ دی ۱۳۸۹ - ۱۸:۱۳
کد خبر: ۹۵۷۹۱

برترین های مسابقات قرآنی دانشگاه های علوم پزشکی کشور با آیت الله صافی گلپایگانی دیدار کردند

خبرگزاری رسا ـ شرکت کنندگان نخستین دوره مسابقات قرآن کریم ویژه کارکنان هسته های گزینش دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور، با حضرت آیت الله صافی گلپایگانی دیدار کردند.
آيت الله صافي گلپايگاني


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، شرکت کنندگان در نخستین دوره مسابقات قرآن کریم ویژه کارکنان هسته های گزینش دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور روز یک شنبه با حضور در دفتر حضرت آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی با این مرجع تقلید دیدار کردند.

بر اساس این گزارش، در این دیدار که شماری از مسؤولان دانشگاه علوم پزشکی قم نیز حضور داشتند، حضرت آیت الله صافی گلپایگانی، فعالیت قرآنی را امری نیک توصیف و از اقدامات دانشگاه علوم پزشکی جهت برگزاری مسابقات قرآنی قدردانی کرد.

این مرجع تقلید با اشاره به جایگاه و عظمت قرآن کریم تاکید کرد: قرآن کریم معجزه باقیه است و از نظر فصاحت و بلاغت در اوج قرار دارد و فصیحان و عالمان بزرگ در برابر عظمت آن سر تعظیم فرود آورده و می‌آورند.

وی تصریح کرد: حتی کسانی که تفکر الحادی داشتند نیز به این مساله اذعان می ‌کردند و اگر جن و انس هم جمع شوند و بخواهند مثل قرآن کریم بیاورند، از این مساله عاجز هستند.

این مرجع تقلید ابراز داشت: قرآن کریم معجزه باقیه است، البته پیامبر(ص) معجزات فراوانی داشته اند و برخی معجزات پیامبر را بیش از چهار هزار مورد ذکر کرده اند.

بر اساس این گزارش، در ابتدای این دیدار نیز سید شمس الدین حجازی رییس دانشگاه علوم پزشکی قم گزارشی از فعالیت های قرآنی این دانشگاه ارائه کرد.

وی از حضور بیش از 150 نفر از خواهران و برادران شاغل در هسته های گزینش دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور در مسابقات قرآنی خبر داد و گفت: این مسابقات به مدت دو روز و در رشته های حفظ، قرائت و مفاهیم قرآن کریم در قم برگزار شد.

حجازی همچنین گفت: از برگزیدگان رشته های مختلف قرآنی نیز طی مراسمی با اهدا لوح تقدیر و هدایایی تجلیل به عمل آمد.

وی با بیان اینکه در این رقابت ها تعداد 40 نفر در رشته قرائت،‌ 20 نفر در رشته حفظ 20، پنج و یک جز و 100 نفر هم در رشته مفاهیم قرآن کریم حضور داشتند، افزود: استقبال پرشور کارکنان هسته های گزینش از این مسابقات نشانگر اهمیت معارف و مفاهیم قرآنی در بین این قشر است. /924/پ202/ع

ارسال نظرات