۲۶ دی ۱۳۸۹ - ۲۲:۱۲
کد خبر: ۹۵۸۰۶
عضو مجلس خبرگان رهبری:

وظیفه مداحان در انتقال فرهنگ عاشورایی به جامعه بسیار سنگین است

خبرگزاری رسا ـ عضو مجلس خبرگان رهبری به نقش مداحان و شاعران در ترویج فرهنگ عظیم حسینی در جامعه اشاره کرد و گفت: مداحان باید با سروده ها و اشعار تأثیر گذار نکات ظریف نهضت حسینی را به جامعه منتقل کنند.
1
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام و المسلمین علی معلمی، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، امروز در چهارمین کنگره شعر عاشورایی استان که در شهرستان قائمشهر برگزار شد، با مهم ارزیابی کردن واقعه عظیم عاشورا، گفت: این حماسه ماندگار سرشار از درس های بزرگ و کوچک است که هر چه از آن گفته شود باز هم کم است.

وی با بیان این که حماسه عظیم عاشورا تنها مربوط به یک دوره نیست، افزود: امروز پس از گذشت سالیان بسیار طولانی از آن واقعه عظیم اما تازگی و شور آن در عزاداری های ملت ایران مشاهده می شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید براین که پیام های نهضت حسینی باید همواره برای مردم جامعه تبیین شود، تصریح کرد: تبیین صحیح پیام این قیام حماسه ساز می تواند در نهادینه کردن فرهنگ عاشورایی تأثیر گذار باشد.

امام جمعه قائمشهر در ادامه سخنان خود به نقش مداحان و شعرا در ترویج و نهادینه کردن فرهنگ عظیم حسینی در جامعه اشاره کرد و گفت: مداحان باید با سروده ها و اشعار تأثیر گذار نکات ظریف نهضت حسینی را به جامعه منتقل کنند.

حجت الاسلام و المسلمین معلمی در ادامه سخنان خود به تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص توجه بیشتر مداحان و شاعران در خصوص نهضت حسینی و اهل بیت(ع) اشاره کرد و ادامه داد: مقام معظم رهبری نیز در سخنان خود مداحان و شاعران را به پیروی از مسائل دینی در سروده هایشان دعوت کردند.

وی با بیان این که مداحان و شاعران وظیفه سنگینی در انتقال فرهنگ عظیم عاشورا در جامعه بر عهده دارند، اضافه کرد: حساسیت فعالیت این قشر وظیفه آنها را در قبال جامعه اسلامی سنگین تر می کند.

امام جمعه قائمشهر در ادامه سخنان خود با اشاره به این که دشمنان نظام اسلامی بر تضعیف اعتقادات نسل جوان از هر توطئه و نقشه شومی استفاده می کنند، ادامه داد: امروز دشمنان به دنبال ورود خرافه و شبهه در عزاداری ها هستند که مداحان و شاعران ما باید متوجه این دسیسه های دشمنان نظام اسلامی باشند./950/پ202/الف
ارسال نظرات