۰۸ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۱:۱۶
کد خبر: ۹۶۶۶۳
آیت الله طبرسی:

تقویت معرفت دینی رکن اصلی تحول در آموزش و پرورش است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که تحول بنیادین در آموزش و پرورش تنها با بهره گیری از آموزش های دینی و معرفتی امکان پذیر خواهد بود، افزود: اگر می خواهیم نظام آموزشی ما پویا و زنده باشد باید معرفت دینی را در مدارس افزایش دهیم.
آيت الله نور الله طبرسي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت‌الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران، روز گذشته در همایش شوراهای آموزش و پرورش استان که در بابلسر برگزار شد، با اشاره به نقش مهم و حیاتی آموزش و پرورش در پیشرفت و تعالی جامعه گفت: آموزش و پرورش صالح و انقلابی توسعه کشور را ابعاد مختلف در پی خواهد داشت.

وی با بیان این که توسعه آموزش و پرورش در هر منطقه ای زمینه ساز توسعه در بخش های دیگر کشور است، خاطرنشان کرد: تقویت آموزش و پرورش در هر کشوری یک اصل مهم محسوب می شود و در کشور ما نیز در سی سال گذشته برنامه های خوبی در این جهت صورت گرفته است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که مسأله آموزش در دین مبین اسلام به صورت جدی سفارش شده است، تصریح کرد: یکی از مهمترین مأموریت های پیامبر اکرم(ص) آموزش و تعلیم مردم آن زمان بود و مسأله عدالت در مرحله بعدی بود که این خود نشان دهنده اهمیت مقوله آموزش در اسلام است.

آیت الله طبرسی با تأکید بر این که افکار و برنامه های حاکم بر آموزش و پرورش باید به صورت کامل برگرفته از فرهنگ بومی و اسلامی باشد، ادامه داد: رسیدن به نظام آموزشی پویا نیازمند کنار گذاشتن افکار و برنامه های غیر بومی و غربی است.

امام جمعه ساری، تحول بنیادین در آموزش و پرورش را نیازمند ورود فرهنگ ایرانی اسلامی دانست و بیان داشت: امروز دستگاه تعلیم و تربیت ما باید بر پایه معرفت دینی به سوی تحول پیش رود و تنها در این صورت می تواند به اهداف بلند خود دست یابد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تأکید بر نهادینه کردن فرهنگ دینی در سطح مدارس، ادامه داد: باید با بهره گیری از آموزه های دینی فطرت خفته دانش آموزان را بیدار کرد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که تحول بنیادین در آموزش و پرورش تنها با بهره گیری از آموزش های دینی و معرفتی امکان پذیر خواهد بود، افزود: اگر می خواهیم نظام آموزشی ما پویا و زنده باشد باید معرفت دینی را در سطح مدارس و دانش آموزان افزایش دهیم.

آیت الله طبرسی، حمایت و تقویت آموزش و پرورش را یک وظیفه همگانی دانست و خاطرنشان کرد: داشتن آموزش و پرورشی ایده آل و انقلابی با همکاری اقشار مختلف مردم تحقق می یابد.

وی با اشاره به این که پرورش یافتگان دستگاه تعلیم و تربیت امروز به عنوان خدمت گذاران صدیق نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مشغول خدمت به این ملت هستند، گفت: پس باید آموزش و پرورشی پویا داشته باشیم چون مدیران فردای کشور از همین نظام پرورش خواهند یافت.

امام جمعه ساری در بخش دیگری از سخنان خود به حماسه ششم بهمن آمل اشاره کرد و با بیان این که آن اقدام شجاعانه مردم شهرستان آمل در تاریخ ایران اسلامی ماندگار شد، ادامه داد: حماسه آمل یکی از سندهای ولایت مداری مردم مازندران است./950/پ202/س

ارسال نظرات