۱۱ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۷:۱۸
کد خبر: ۹۶۹۴۸
عضو خبرگان رهبری:

وحدت مایه پیشرفت و تعالی انقلاب اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام و المسلمین هاشم‌زاده هریسی گفت: همه پیشرفت‌ها و عظمت‌های انقلاب اسلامی از وحدت سرچشمه می‌گیرد.
حجت الاسلام و المسلمين هاشم زاده هريسي عضو خبرگان رهبري
به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز به نقل از دفتر حقوق بشر اسلامی منطقه هفت، حجت الاسلام و المسلمین هاشم هاشم‌زاده هریسی با اشاره به اینکه مساله وحدت زیباترین، اصیل‌ترین و محوری‌ترین مسئله در اسلام است که از توحید الهی نشأت می‌گیرد، اظهار داشت: وحدت ریشه‌ توحیدی دارد و در دین توحیدی باید وحدت وجود داشته باشد.

این محقق و پژوهشگر قرآنی با اشاره به اهمیت توحید در اسلام تصریح کرد: شرک بزرگ‌ترین گناه است و همان‌گونه که در قرآن آمده است، خداوند با توبه تمام گناهان را می‌بخشد، به جز شرک که گناهی نابخشودنی است و همان‌گونه که توحید بزرگ‌ترین عبادت است و بالاتر از آن نیست، شرک بدترین گناه است که بدتر از آن نیست، چون توحید نشانه، ضامن، پشتوانه‌ اجرایی و منشأ وحدت است در حالی‌که شرک منشأ و نشانه‌ اختلاف است.

این عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: اگر ادعا کنیم نظام و جامعه‌ ما توحیدی است؛ اما در آن وحدت وجود نداشته باشد و اختلاف وجود داشته باشد به معنای دوری از توحید و نشانه‌ شرک است.

حجت الاسلام و المسلمین هاشم‌زاده هریسی با بیان این که همه‌ پیشرفت‌ها و عظمت‌ها از وحدت سرچشمه می‌گیرد، گفت: پیروزی انقلاب به دلیل وجود وحدت به تمام معنا بود و حتی آنها که انگیزه‌های دیگر داشتند زیر یک پرچم یعنی اسلام و رهبریت و در رأس آن حضرت امام‌(ره) گرد آمدند.

معاون فرهنگی دانشگاه واحد علوم و تحقیقات تهران با اشاره به این‌که در انقلاب همه‌ اقشار مردم با تفکرات و ظواهر متفاوت دوشادوش روحانیت و علمای بزرگ راهپیمایی کردند و شعار «ما همه سرباز تو‌ایم خمینی» را سر دادند، تصریح کرد: در انقلاب همه با هم وحدت داشتند، در حالیکه اگر در آن زمان اختلاف که نشانه شرک است، حکومت می‌کرد به پیروزی نمی‌رسیدیم.

استاد حقوق دانشگاه تهران با بیان اینکه وحدت تنها با توضیح، توبیخ، موعظه، نصیحت و فلسفه بافتن تحقق نمی‌یابد، بلکه لوازمی دارد که باید رعایت شود، گفت: لوازم وحدت را کسانی که دعوت به وحدت می‌کنند، باید بیشتر از دیگران رعایت کنند، چرا که با حصول وحدت اقتدار ملی حاصل می‌شود و به اقتدار در علم، صنعت، سیاست، اخلاق، عرصه بین‌الملل و عرصه داخلی خواهیم رسید تا نظام اسلامی در جهان بتواند سمبل باشد و حرفش به کرسی نشیند و در این صورت است که دردسرهای بین‌المللی کمتر می‌شود.

این حقوقدان، وحدت را جوابگوی همه مسائل دانست و اظهار داشت: در دهه فجر که وحدت روزهای اول انقلاب را یادآوری می‌کند، امیدواریم وحدت آن روزها را بازسازی کنیم و به پیش بتازیم چرا که در این صورت خدا از ما راضی خواهد شد.

وی با بیان اینکه در رابطه با عدالت اجتماعی، معنویت و فرهنگ اسلامی کارهای خوبی انجام گرفته که قابل تقدیر است، گفت: در زمینه فقر و محرومیت‌زدایی بسیار بهتر از قبل از انقلاب هستیم و موفقیت‌ها و ارمغان‌هایی به دست آورده‌ایم.

این عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به قدرت و زیبایی انقلاب اسلامی، آن را معجزه‌ قرن دانست و افزود: در نتیجه‌ انقلاب اسلامی یک نظام اسلامی بر محور عدالت ایجاد شد که عدالت شرط مشروعیت آن است و در جهان هیچ کشور و نظامی شرط مشروعیتش عدالت نیست، گرچه دم از عدالت بزنند و عدالت را بخواهند و یا حتی به آن عمل کنند اما عدالت را شرط نمی‌دانند.

حجت الاسلام و المسلمین هاشم‌زاده هریسی با اشاره به اقدامات، خدمات زیاد و پیشرفت‌هایی که تا به حال انجام شده است، گفت: به بخشی از اهداف رسیده‌ایم و آنطور نیست که عقب رفته باشیم و یا درجا زده باشیم اما اگر عزت نظام و قدرت انقلاب را در نظر بگیریم با آنچه که می‌توانستیم باشیم و باید باشیم فاصله داریم پس باید بیشتر در زمینه فقر و عدالت کار کنیم.

وی با بیان اینکه اگر در ایام دهه‌ فجر بتوانیم نواقص را بررسی کرده و برطرف کنیم می‌توانیم به سمت کمال حرکت کنیم، اظهار داشت: بیان نواقص به معنای ملامت، نقد، انتقاد نیست، بلکه تذکرات و هشدار است تا بیشتر همدرد مردم باشیم و حتی به آنها که مخالف ما هستند، برسیم و انصاف به خرج دهیم، همانطور که علی (ع) فرمود انصاف به خرج دادن در برابر مخالف، اختلاف را از بین می‌برد.

این عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اقدامات خوب و بسیاری که تا به حال شده وظیفه ما بوده است، افزود: با وحدت می‌توانیم کارهایی را که بر زمین مانده است انجام دهیم و این موضوع در اقتصاد، فرهنگ، سیاست، علم و دانشگاه ما اثر می‌گذارد پس باید با وحدتی فراگیر به دنبال رفع نواقص باشیم چرا که تعریف و تمجید ما را به جایی نمی‌رساند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه وحدت همه‌ مشکلات را حل می‌کند، گفت: وحدت یک کلمه نیست، هزار کلمه است اما با شعار و دعوت، ارعاب و مجازات امکان‌پذیر نیست./935/د102/س
ارسال نظرات