۱۷ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۴:۲۳
کد خبر: ۹۷۴۵۰
امام جمعه ساری:

روحانیت همواره طلایه‌دار نهضت‌های اسلامی بوده است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که حضور روحانیت در عرصه مبارزات نهضت عظیم امام راحل، زمینه پیروزی ملت ایران را فراهم کرد، گفت: روحانیت همواره طلایه دار نهضت های اسلامی بوده است.
آيت الله نور الله طبرسي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران، امروز در دیدار با اعضای ستاد برگزاری کنگره شهدای روحانی استان، با اشاره به نقش روحانیت در طول تاریخ، گفت: روحانیت همواره طلایه دار نهضت های اسلامی بوده است.

وی با بیان این که در سال های مبارزه برای پیروزی انقلاب، روحانیت همواره با هدایت مردم، پرچمدار  مقاومت در برابر زیاده‌خواهی‌های رژیم پهلوی بوده است، افزود: امروز این نقش تأثیر‌گذار باید برای سطوح مختلف جامعه به ویژه نسل جوان تبیین شود.

امام جمعه ساری با اشاره به این که نقش تأثیر‌گذار و تعیین کننده روحانیت شیعه و ولایت فقیه در تکوین انقلاب و ایجاد نظام سیاسی و اجتماعی کشور بر هیچ کس پوشیده نیست، تصریح کرد: حضور روحانیت در عرصه مبارزات نهضت عظیم امام راحل زمینه پیروزی ملت ایران را فراهم کرد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که حضور روحانیت در تنها به پیروزی انقلاب اسلامی خلاصه نشد، ادامه داد: این قشر تأثیر گذار جامعه نیز در ثبیت پایه های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در طول 32 سال گذشته با جان و دل در خدمت نظام بودند.

آیت الله طبرسی در ادامه سخنان خود به حضور چشمگیر روحانیت در هشت سال جنگ تحمیلی اشاره کرد و گفت: روحانیت بنا به تکلیف شرعی با نثار خون پاک خود در دفاع از دستاورهای انقلاب اسلامی پیشتاز بودند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تأکید براین که امروز بیش از پیش نیازمند تبیین نقش روحانیت در هشت سال دفاع مقدس در جامعه هستیم، بیان داشت: روحانیت در مقایسه با دیگر اقشار جامعه بیشترین تعداد شهید را تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کردند.

امام جمعه ساری در ادامه سخنان خود با بیان این که آثار و تألیفات شهدای روحانی باید  به گونه‌ای درخور شأن این قشر جمع آوری در اختیار علاقه‌مندان قرار گیرد، خاطرنشان کرد: هنوز آثار بسیاری از شهدای روحانی باقی مانده که باید گردآوری شود.

آیت الله طبرسی، عزت و سربلندی امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را مرهون خون‌های پاک شهدا دانست و ادامه داد: شهدا با خلوص نیت و با قلوبی پاک به نبرد دشمن رفتند و مانع از تجاوز دشمنان شدند.

وی در ادامه با بیان این که دشمنان نظام اسلامی امروز پس از 32 سال همچنان به توطئه‌های خود علیه ملت ایران ادامه می‌دهند، گفت: شکست‌های متعدد دشمنان در سال‌های پس از انقلاب شکوهمند اسلامی سبب تغییر استراتژی دشمنان علیه نظام اسلامی شده است.

امام جمعه ساری، برگزاری یادواره‌های شهدا را سبب حراست از آرمان‌ها و ارزش‌های شهدا و خنثی شدن توطئه‌های دشمنان نظام اسلامی دانست./950/پ202/س
ارسال نظرات