۲۰ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۳:۳۹
کد خبر: ۹۷۷۴۶
آیت الله طبرسی:

آرمان‌ها و ارزش‌های اصیل انقلاب اسلامی مرز نمی‌شناسد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که نمی توان مرزی برای آرمان‌ها و ارزش‌های اصیل انقلاب اسلامی تعیین کرد، گفت: سرعت فراگیری آرمان‌های اصیل انقلابی همانند زلزله‌ای کاخ فرعونیان زمان را نابود کرده است.
آيت الله نور الله طبرسي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران، امروز  در همایش «روح الله، نامی ماندگار» ‌که با هدف تجلیل از جوانان مزین به نام روح الله، در سالن همایش مجتمع اهل بیت(ع) ساری برگزار شد با تبریک فرا رسیدن سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی گفت: انقلاب اسلامی ایران همانند خورشید عالم تاب تاریخی و ظلمت را در دنیا کنار زد.

وی، انقلاب اسلامی را هدیه‌ای الهی خواند و با بیان این که آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب در دنیا فراگیر شده است، بیان داشت: پیروزی انقلاب اسلامی ایران، بدون شک معجزه ای الهی بود که به دست معجزه گر مردی از سلاله پاک رسول خدا‌(ص)، به انجام رسید و چشم امید مظلومان عالم شد.

امام جمعه ساری با اشاره به این که انقلاب اسلامى ایران بى‏شک پدیده‏اى نوظهور در قرن حاضر است، خاطرنشان کرد: نهضت عظیم اسلامی انقلابى اسلامگرا، عالمگیر و جهان‏شمول و بى‏نظیردر جهان اسلام که به رهبری امام راحل و همراهی ملت ولایت مدار ایران اسلامی به پیروزی رسید.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این که امروز دیگر نمی‌توان مرزی برای آرمان‌ها و ارزش‌های اصیل انقلاب اسلامی تعیین کرد، افزود: سرعت فراگیری آرمان های اصیل انقلابی حتی اجازه تحرک را به دشمنان و سلطه گران عالم نداده است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که سیر تحولات اخیر در دنیا و به ویژه خاورمیانه اثبات حق محور بودن اندیشه های ناب امام راحل است، گفت: امروز همه آزادی خواهان عالم اندیشه های معمار کبیر انقلاب اسلامی را چراغی برای رهایی از ظلمت و تاریکی حکومت های دیکتاتور خود قرار داده اند.

آیت الله طبرسی ادامه داد: امروز بعد از گذشت سه دهه از انقلاب اسلامی، طرفداران امام‌(ره) و انقلاب بیشتر از گذشته شده‌ و آرمان‌های جمهوری اسلامی ایران به یک گفتمان قالب جهانی تبدیل شده است. 

وی با بیان این که به هیچ عنوان نمی‌توان تأثیر انقلاب اسلامی را در جنبش‌های آزادی‌خواهانه سه دهه اخیر دنیا نادیده گرفت، افزود: اگر امروز شاهد خیزش‌های مردمی در اقصی نقاط دنیا هستیم از انقلاب ملت ایران الگو‌برداری شده است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، انقلاب اسلامی ایران را منادی آزادی و عدالت در جهان توصیف کرد و ادامه داد: انقلاب اسلامی به عنوان یک رویداد منحصر به فرد تاریخ معاصر نقش بسیار مهمی در رشد جنبش‌های اسلامی و آزادی‌خواهانه دنیا داشته است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به بیداری مردم کشورهای عربی و ایستادگی در برابر استبداد سران خودفروخته خود خاطرنشان کرد: مهم‌ترین دلیل این خودباوری، انقلاب مردم و جوانان جمهوری اسلامی ایران است که امیدواریم در بهار انقلاب ایران، شاهد بهار خودباوری و بالندگی در کشورهایی همچون مصر، لیبی، تونس و اردن باشیم.

وی افزود: استعمار برای غارت ثروت کشورهای اسلامی، خاورمیانه و عربی منطقه، عوامل خود را به کار گمارده و به نام دموکراسی و حقوق بشر آنها را فریب داده و اکنون ما شاهد به وجود آمدن آگاهی و درک در ملت‌های عربی هستیم که کسانی را که با زور به آنها حکومت می‌کنند از قدرت بردارند و این به برکت انقلاب اسلامی ایران بوده است.

آیت الله طبرسی در ادامه سخنان خود به پیشرفت ایران اسلامی در ابعاد مختلف اشاره کرد و اظهارداشت: انقلاب اسلامی ایران زمینه‌‌ رشد و شکوفایی جوانان و نوجوانان ایرانی را فراهم آورد و پس از گذشت سه دهه همچنان شاهد پیشرفت بیشتر نظام اسلامی هستیم.

وی با اشاره به خودباوری جوانان در پیروزی انقلاب اسلامی و غلبه آنان بر ستمکاران اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین آموزه‌های‌ امام خمینی(ره) برای نسل جوان آن زمان، خودباوری بود که این خودباوری به نسل‌های آینده منتقل شده است.

امام جمعه ساری افزود: خودباوری، زمانی معنای واقعی خویش را پیدا خواهد کرد که منشأ پیشرفت، رشد و تکامل در انسان و جامعه شود و هم‌اکنون که جوانان به یک بلوغ مناسب در خودباوری رسیده‌اند، باید در جهت پیشرفت و تکامل خود و جامعه در عرصه‌های گوناگون گام بردارند.

آیت الله طبرسی گفت: جوانان نقش کلیدی و محوری در بر پا کردن، استقرار و استمرار انقلاب اسلامی داشته‌اند و هم‌اکنون در عرصه علمی، صنعتی، هوا فضا و هسته‌ای کشور، این جوانان مبتکر و متخصص هستند که کشور را پیش می‌برند./950/پ201/س
ارسال نظرات