۲۰ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۹۷۷۵۳
امام جمعه ساری:

تدوین دانشنامه علمی و دینی مازندران ضروری است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه ساری گفت: دانشنامه مازندران باید در شأن تاریخ دیار علویان با داشته‌های کامل این استان در همه عرصه‌های علمی، دینی و ملی تدوین شود.
نماينده ولي فقيه در مازندران
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نور الله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران، روز گذشته در دیدار سرپرست دانشگاه مازندران گفت: دانشنامه مازندران باید در شأن تاریخ دیار علویان با داشته‌های کامل این استان در همه عرصه‌های علمی، دینی و ملی تدوین شود.

وی با بیان این که دانشنامه مازندران می‌تواند در شناخت و معرفی این استان به مردم کمک شایانی کند، اظهار داشت: امیدواریم این دانشنامه به همت دانشگاه مازندران از نقطه نظر علمی، دینی، ملی، طبیعی، جغرافیایی و کشاورزی تدوین شود.

امام جمعه ساری گفت: استان مازندران از نظر تاریخی و علمی دارای قدمت زیادی است و باید گذشته و حال این استان در تدوین دانشنامه به شکل ارزنده‌ای مد نظر قرار گیرد.

آیت الله طبرسی با بیان این که مازندران دارای ده هزار و 400 شهید، بیش از سه هزار مسجد و هزار و 200 امامزاده است، افزود: در تدوین این دانشنامه در بخش تاریخ باید با غنای بیشتری به تاریخ بعد از انقلاب اسلامی و شناساندن این بخش از تاریخ مردم شهیدپرور مازندران به نسل‌های آتی پرداخته شود.

وی همچنین به نقش مردم مازندران در پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و بیان داشت: مردم این استان در همه عرصه های انقلاب نقش آفرین بودند.

احمد احمدپور، سرپرست دانشگاه مازندران نیز در ادامه این دیدار با بیان این که دانشگاه مازندران همه تلاش خود را در تهیه و تدوین دانشنامه مازندران مصروف خواهد داشت افزود: این دانشگاه دارای بیش از 200 عضو هیأت علمی، 42 رشته در مقطع کارشناسی، سی رشته در مقطع کارشناسی ارشد، 20 رشته در مقطع دکتری، 11 دانشکده در گروه های مختلف و کتابخانه‌ای مناسب به وسعت هشت هزار و 800 مترمربع و دارای بیش از یکصد و سی‌هزار جلد کتاب است.

وی ادامه داد: این توانمندی‌های بالای دانشگاه مازندران سبب نقش‌آفرینی بسیار مناسب آن در فعالیت‌های علمی و پژوهشی مربوط به تدوین دانشنامه خواهد بود./950/پ202/س
ارسال نظرات