۲۳ بهمن ۱۳۸۹ - ۲۳:۲۳
کد خبر: ۹۸۰۵۳

برگزاری دوره آشنایی و نقد فرقه‌های انحرافی در قم

خبرگزاری رسا ـ دوره آشنایی و نقد فرقه‌ها و نحله‌های انحرافی و عرفان‌های کاذب در قم برگزار شد.
برگزاری دوره آشنایی و نقد فرقه‌های انحرافی در قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دوره آشنایی و نقد فرقه های انحرافی، عرفان های کاذب و نحله های دروغین ویژه طلاب و روحانیان حوزه های علمیه در قم آغاز شد.

در این دوره آموزشی طلاب و روحانیان با شیوه های تبلیغ این گونه گروه ها و راه های مقابله با آنها و روش های پاسخ به شبهات آنان آشنا خواهند شد.

بر اساس این گزارش در مراسم افتتاحیه این طرح که در سالن همایش های مدرسه علمیه معصومیه برگزار شد، آیت الله مقتدایی مدیر حوزه های علمیه با هشدار نسبت به فعالیت این گونه گروه ها، فرقه های انحرافی و نحله های کاذب را به خوره ای که به جان نسل جوان افتاده است تشبیه کرد.

وی وظیفه طلاب و روحانیان را در مقابله با این گونه جریانات انحرافی بسیار سنگین ذکر و تاکید کرد: برگزاری این قبیل دوره ها گام مؤثری در راستای فعالیت فرقه های انحرافی است.

این استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: امروز ما با یک هجمه قوی و نرم از سوی دشمنان اسلام و انقلاب روبرو هستیم و آنها می خواهند از این طریق اعتقادات نسل جوان را متزلزل کنند.

وی ادامه داد: دشمنان می خواهند با متزلزل کردن اعتقادات نسل جوان و نوجوان آنها را نسبت به شعائر دینی و مذهبی به ویژه ولایت فقیه و ارزش های دینی بی تفاوت و متزلزل کنند.

آیت الله مقتدایی، با بیان اینکه دشمنان از طریق جنگ نرم می خواهند ملت را از پشتیبانی نظام دور کنند، تصریح کرد: دشمنان و کینه توزان نظام اسلامی بعد از ناامید شدن در جنگ نظامی و تحریم به این حربه روی آورده اند.

حجت الاسلام محرابی مدیر مؤسسه فرق و ادیان نیز در ادامه این برنامه، مدیریت طرح تحول فرق اجتماعی در کشور را از جمله اقدامات مؤسسه فرق و ادیان دانست و گفت: طرح مبارزه با جریان ها و فرقه های انحرافی در این مؤسسه طراحی شده است.

حجت الاسلام محرابی برگزاری کارگاه های آموزشی، ارائه آموزش های تخصصی به 18 هزار نفر در سراسر کشور، آموزش روحانیان و طلاب برای مقابله با نحله های انحرافی، آموزش بسیج اساتید کشور را از جمله فعالیت های مؤسسه فرق و ادیان ذکر کرد.

وی رصد فعالیتهای رسانه ای فرقه ها و نحله های انحرافی و طراحی برنامه برای نهادهای مسؤول را از دیگر فعالیت های این مؤسسه فرهنگی عنوان کرد و گفت: راه اندازی وب سایت و دهه وبلاگ تخصصی در فضای مجازی، تولید جزوات، همکاری در ساخت مستندهای مختلف و کمک به تولید چند برنامه تلوزیونی از دیگر فعالیت ها و اقدامات مؤسسه فرق و ادیان بوده است.

گفتنی است در این نشست همچنین کلیپ هایی درباره فعالیت این گونه فرقه ها پخش شد و اساتید و کارشناسان به جریان شناسی این گونه فرقه ها و ارائه راهکاری های مقابله با آنها پراختند. /924/پ202/ص
ارسال نظرات