۱۶ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۵:۴۹
کد خبر: ۹۹۸۹۵
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان:

نهضت‌های جهان اسلام محصول اندیشه‌های سیاسی امام و انقلاب است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان این که قیام و نهضت‌های جهان اسلام محصول اندیشه های سیاسی امام و انقلاب است، گفت: ثمره فعالیت‌های فرهنگی انقلاب باید در جهان تبلیغ شود.
عصر امام خميني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، منصور ایمانی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به فعالیت دویست کانون فرهنگی مساجد در استان، گفت: تعداد این کانون ها سال آینده به سیصد مورد افزایش خواهد یافت.

وی بر توسعه فعالیت‌های مسجد محور تأکید کرد و گفت: ارتقای سطح کمی کانون‌های مساجد نخستین گام در راستای تحقق آرمان انقلاب است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان این که مساجد از ابتدای ظهور اسلام به عنوان کانون فعالیت‌های‌ مسلمانان بود، خاطرنشان کرد: دشمنان اسلام در طول تاریخ همواره از نقش تأثیر‌گذار مساجد هراس داشتند.

ایمانی از مسجد به عنوان قرارگاه های تصمیم سازی و تصمیم گیری نظام اسلامی یاد کرد و ادامه داد: در دوران انقلاب اسلامی نیز مساجد کانون اصلی گفتمان ها و فعالیت های انقلاب بوده است.

وی با اشاره به ظرفیت گسترده مساجد برای جهت‌دهی به فعالیت های فرهنگی حوزه فرهنگ عمومی و تخصصی کشور یادآور شد: مساجد تطهیر کننده فعالیت های فرهنگی و هنری هستند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان به تلاش های غرب برای آسیب زدن به حوزه فرهنگ کشور اشاره و اظهار داشت: آسیب‌های حوزه فرهنگ یک ملت را از پای در می‌آورد و انحراف‌ها در حوزه فرهنگ به انحراف در سایر ساحت‌های یک جامعه می‌انجامد.

وی‌ پاسداری از حوزه فرهنگ را مسأله‌ای مهم دانست و گفت: برای تطهیر فعالیت‌های فرهنگی چاره‌ای جز گسترش چتر فعالیت‌های فرهنگی در سایه مساجد نداریم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان برنامه‌های اوقاف فراغت و جشنواره های فرهنگی هنری را موقعیت‌های مناسب برای بروز فعالیت های کانون های مساجد معرفی کرد و افزود: اصحاب مسجد و کانون‌های مساجد باید به هنر به عنوان یک ابزاری برای انتقال پیام های انقلاب به جوامع هدف توجه کنند.

وی با بیان این که قیام و نهضت های جهان اسلام محصول اندیشه های سیاسی امام و انقلاب است، تصریح کرد: ثمره فعالیت های فرهنگی انقلاب باید بیشتر در جهان تبلیغ شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان یادآور شد: وظیفه بزرگ فعالان فرهنگی کانون های مساجد در حال آغاز است و مردم جوامع مسلمان تازه رهایی یافته از دیکتاتوری و استکبار به برنامه های فرهنگی تدوین شده در ایران نیاز جدی دارند.

وی اضافه کرد: اصحاب مسجد باید رسالت خود را جدی بگیرند و به فکر راه‌های فرهنگی و هنری برای بیان ارزش‌های انقلاب باشند./950/پ202/س
ارسال نظرات