۱۳ تير ۱۳۸۸ - ۲۱:۳۶
کد خبر: ۸۰۳۳
دکتر احمدی‌نژاد:

به فضل الهی همه معادلات جهانی به نفع عدالت تغییر می‌کند

خبرگزاری رسا ـ رییس جمهور گفت: دخالت در امور ملت‌ها باید تعطیل و دوره تکبر امپراطوری‌ها تمام شود زیرا انسان‌ها رشد کرده‌اند و به فضل الهی همه معادلات جهان به نفع عدالت و خواست‌ ملت ایران یعنی صلح و برادری تغییر می‌کند.
دكتر احمدي نژاد رييس جمهور
 
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، دکتر محمود احمدی نژاد شنبه شب در دیدار روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور، در سخنانی خاطر نشان کرد: تکمیل حلقه عدالت درمانی و سلامت، تعدیل هزینه های سلامت و درمان، حضور قوی در عرصه های بین المللی در بخش پزشکی و خودکفایی در بخش تجهیزات پزشکی و تشریح پیشرفت های پزشکی و درمانی برای مردم اولویت های نظام سلامت کشور است.

وی در ادامه افزود: باید پایه بهداشتی و درمانی برای همه مردم ایجاد شود و در عین حال دامنه سلامت نیز گسترش یابد.

رییس‌جمهور تعدیل هزینه‌های سلامت را یکی از مهم‌ترین وظایف نظام بهداشت و درمان کشور برشمرد و تأکید کرد: بخشی از هزینه‌ها اجتناب‌پذیر است و باید به نحوی طراحی شود تا هزینه‌های زائد از هزینه‌های سلامت و درمان حذف شود.

دکتر احمدی‌نژاد با تأکید بر لزوم تشریح پیشرفت‌های بخش پزشکی و درمان برای مردم گفت: گزارش صرف از سوی وزیر و مسئولان فایده ندارد بلکه باید در برنامه های جذاب و متنوع پیشرفت‌ها و موفقیت‌ها تشریح و تبیین شود تا علاوه بر دعا و امیدواری مردم و مسئولان انگیزه‌ها و سرعت حرکت به سمت قله‌ها را بیشتر کند.

وی شبکه دارو و تجهیزات پزشکی را در انحصار صهیونیست‌ها دانست و با بیان اینکه درجه خودکفایی ایران در تولید دارو بالا است، تأکید کرد: باید صنعتگران، فناوران و متخصصان بسیج شوند تا خودکفایی در بخش پزشکی نیز موفق شده و به نقطه مطلوب برسد.

رییس‌جمهور با اشاره به آمادگی دولت برای افزایش بودجه‌های پژوهشی بخش بهداشت و درمان پزشکی خاطر نشان کرد: نباید در عرصه پژوهش مفید برای کشور عقب بمانیم زیرا توانمندی پزشکی ایران کم‌نظیر است.

دکتر احمدی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود درجمع روسای دانشگاه‌های پزشکی سراسر کشور با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی ساختن ایران همراه با دخالت در مدیریت و اصلاح مسائل جهان را زنده کرده است، تصریح کرد: ساختن ایران و اصلاح جهان لازم و ملزوم همدیگر است زیرا بدون اثرگذاری مثبت بر معادلات جهانی اجازه نمی‌دهند کشور را بسازیم.

رییس‌جمهور هدف اصلی همه آحاد جامعه را ساختن ایران و شکوفا شدن همه ظرفیت‌ها دانست و با بیان اینکه تعامل سازنده با جهان یکی از مهم‌ترین ابزارهای ساختن ایران است، گفت: تعامل سازنده به معنی ایفای نقش در ساز و کارهای موجود جهانی نیست زیرا با ساز و کارهای نظام سلطه که برای تداوم این نظام تعریف شده است هیچ ملتی نمی تواند به نقطه مطلوب برسد و پیشرفت کند و از همین‌رو باید تلاش کنیم مناسبات حاکم بر جهان به سمت عدالت تغییر کند و مشارکت فعال و اثرگذار در معادلات جهانی داشت.

دکتر احمدی‌نژاد با تأکید بر اینکه فلسفه انقلاب اسلامی ریشه در اعماق تاریخ ملت ایران دارد، تصریح کرد: در 30 سال پس از انقلاب اسلامی حداقل 4 انحصار جهانی در هم شکسته و معادلات حاکم بر جهان تغییر کرده است.

رییس‌جمهور با بیان اینکه انحصار سیاسی حاکم بر جهان با «نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی» ملت ایران در هم شکسته شد، گفت: قبل از انقلاب جهان دو قطبی بود و همه کشورها در قالب نظام مارکسیستی و سرمایه‌داری تقسیم‌بندی می‌شدند اما انقلاب اسلامی ملت ایران این انحصار را شکست.

دکتر احمدی‌نژاد انحصار علمی قدرت‌های زورگو را ابزار سلطه بر سایر ملت‌ها برشمرد و اظهار داشت: بدون علم پیشرفت محال است زیرا مهم‌ترین ابزار برای رشد و تعالی است اما انقلاب انحصار علمی قدرت‌ها را شکست که نقطه اوج آن موضوع هسته‌ای بود که استقلال علمی ملت ایران را در کنار استقلال سیاسی تأمین کرد.

رییس‌جمهور با تأکید بر اینکه دشمنان به دلیل شکسته شدن انحصار علمی از سوی ملت ایران عصبانی هستند، خاطر نشان کرد: دشمنان و قدرت‌های زورگو در موضوع هسته‌ای دنبال سوزاندن و حیثیت ملت ایران بودند و در کمال پررویی در همه موارد از جمله پروتکل الحاقی و ترتیبات اجرایی را به ملت ایران تحمیل کردند و حتی پس از آن ایران را محور شرارت نامیدند.

رییس‌جمهور شکسته شدن انحصار تئوری‌های حکومت‌داری را دیگر ثمره انقلاب اسلامی ملت ایران دانست و تأکید کرد: در انتخابات ریاست جمهوری انحصار تئوری حکومت‌داری نظام سلطه در هم شکسته شد، زیرا تراز و جلوه‌ای از دمکراسی و آزادی در ایران نشان داده شد که بی‌نظیر است و همه حیثیت دشمنان را زیر سوال برده است.

دکتر احمدی‌نژاد در ادامه سخنان خود با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی ملت ایران به رهبری امام خمینی(ره) در معادلات جهانی نیز تغییر ایجاد کرده است، تصریح کرد: دشمنان در انتخابات ریاست جمهوری سعی کردند خط درگیری را داخل ایران بیاورند اما حضور پرشور و چهل میلیون رأی آگاهانه و هوشمندانه سیلی محکمی به آنها زد.

رییس‌جمهور خاطر نشان کرد: تغییر خط درگیری به حدی برای قدرت‌های زورگو مهم بود که همه از جمله رییس‌جمهور آمریکا تمام نقاب‌ها را برداشتند اما به لطف خدا شکست خوردند آنها می‌گویند نگران امور ایران هستند اما در حقیقت نگران خودشان هستند.

دکتر احمدی‌نژاد با تأکید بر اینکه دشمنان می‌خواهند انرژی متراکم شده ملت ایران برای ساختن ایران و تغییر در جهان را تحت تأثیر قرار بدهند، تصریح کرد: انتخابات ریاست جمهوری اقتدار ملت ایران را صد پله بالا برده است و به فضل الهی در عرصه‌های جهانی از موضع سازنده و اصلاح‌گر وارد می‌شویم و دور جدید فعالیت‌های سیاسی را با اقتداری ده برابری نسبت به قبل آغاز می‌کنیم و در جهت اصلاح امور جهان گام برمی‌داریم.

رییس‌جمهور با اشاره به آمادگی برای گفت‌وگو و مناظره با اوباما رییس‌جمهور آمریکا در مورد مهم‌ترین مسائل جهان گفت: دخالت در امور ملت‌ها باید تعطیل و دوره تکبر امپراطوری‌ها تمام شود زیرا انسان‌ها رشد کرده‌اند و به فضل الهی همه معادلات جهان به نفع عدالت و خواست‌ ملت ایران یعنی صلح و برادری تغییر می‌کند.

دکتر احمدی‌نژاد افزود: نظام سلطه برای درگیری با ملت‌ها و انقلاب‌ها خط درگیری را در دل کشور و ملت می‌برد اما امام خمینی(ره) خط درگیری را در دل دشمن برد و اعلام روز قدس و جبهه مستضعفان از جمله اقدامات امام خمینی(ره) در این زمینه است.

رییس‌جمهور با بیان اینکه دشمنان در اوایل انقلاب اسلامی و همچنین در برخی دوره های دیگر تلاش کرده‌اند خط درگیری را در داخل ایران ایجاد کنند که به معنای شکست انقلاب اسلامی بود، خاطر نشان کرد: در سه چهار سال اخیر خط مقدم درگیری را در دل دشمنان برده است.

دکتر احمدی‌نژاد در پایان سخنان خود با تأکید مجدد بر لزوم تسریع در ساختن عرصه های مختلف ایران گفت: باید محیطی فراهم شود تا استادان، دانشجویان و متخصصان با فراغ بال تحقیق و رشد کنند زیرا ایران باید به بالاترین قله علمی جهان دست یابد.

پیش از سخنان رییس‌جمهور باقری لنکرانی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گزارشی از مهم‌ترین موفقیت ها و اقدامات عرصه بهداشت و سلامت در دوران فعالیت‌ دولت نهم بیان کرد.

همچنین شماری از روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی در سخنانی دیدگاه‌ها و راهکارهای پیشنهادی خود را برای پیشرفت و توسعه بخش سلامت و درمان کشور ارائه کردند.
ارسال نظرات