۱۵ مهر ۱۳۹۲ - ۲۰:۱۲
کد خبر: ۱۸۶۵۶۸
رییس انتشارات انقلاب اسلامی مطرح کرد؛

یادداشت نویسی رهبر انقلاب بر 40 جلد از کتب دفاع مقدس تاکنون

خبرگزاری رسا ـ رییس انتشارات انقلاب اسلامی با بیان این‌که تاکنون 55 قطعه از یادداشت‌های رهبر انقلاب به کتب مختلف منتشر شده است، یادداشت نویسی، حاشیه نویسی و تقریظ نویسی را از عادات مقام معظم رهبری مطرح کرد.
کتاب «لشکر خوبان»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علیرضا مختارپور، رییس انتشارات انقلاب اسلامی عصر دوشنبه پانزدهم مهرماه در مراسم رونمایی از تقریظ رهبر معظم انقلاب اسلامی بر کتاب «لشکر خوبان» که در تالار غدیر وزارت کشور برگزار شد، یادداشت نویسی، حاشیه نویسی و تقریظ نویسی را از عادات مقام معظم رهبری مطرح کرد و با بیان این‌که تاکنون 55 قطعه از یادداشت‌های ایشان به کتب مختلف منتشر شده است و اینها غیر از حواشی است که در لابه‌لای کتب می‌نویسند، افزود: در بین 55 یادداشت مقام معظم رهبری بر کتب، 40 یادداشت به آثار دفاع مقدس اختصاص دارد.

وی از برگزاری مراسمی از سوی دفتر حفظ و نشر آثار آیت‌الله العظمی خامنه‌‌ای در آستانه هفته بسیج خبرداد و گفت: طی این مراسم از تمامی نویسندگان کتب دفاع مقدس که رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکنون درباره آنها یادداشت نوشته‌اند، تقدیر و تکریم می شود.

رییس انتشارات انقلاب اسلامی به دیدار امروز راوی، نویسنده و برخی از دست‌اندرکاران کتاب «لشکر خوبان» با مقام معظم رهبری پس از اقامه نماز ظهر و عصر اشاره کرد و ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در این دیدار ضمن تقدیر و تجلیل از راوی و نویسنده این کتاب، فرمودند دو کتابی که تألیف کردید، تحقیقا مصداق جهاد فی سبیل الله است.

مختارپور با اشاره به این‌که مقام معظم رهبری پس از انتشار کتاب «نورالدین پسر ایران» که بسیار تحت تأثیر آن قرار گرفتند، یادداشتی را برای آن نوشتند و به اشاره و اذن ایشان در مراسمی این یادداشت به نورالدین، راوی و خانم معصومه سپهری نویسنده کتاب اهدا شد، افزود: این اتفاق در سال 91 برای کتاب «پایی که جاماند» افتاد و باردیگر امروز به اذن و اشاره ایشان از کتاب «لشکر خوبان» تقدیر و تجلیل می‌شود.

وی با بیان این‌که مقام معظم رهبری بارها تأکید کردند که هزاران اثر هنری می‌تواند از خاطرات دفاع مقدس ساخته شود، ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی گنجینه دفاع مقدس را معدن طلا و جواهر می‌دانند که این خاطرات رگه‌های طلایی است که امروز سرباز کرده و وظیفه می‌دانند که دنبال شود.

رییس انتشارات انقلاب اسلامی با اشاره به این‌که خانم معصومه سپهری، نویسنده و تدوین‌گر کتاب «لشکر خوبان» همسرشان را از بین یکی از جانبازان قطع نخاعی انتخاب کرده‌اند، بیان داشت: گویا آقای مهدی قلی رضایی، راوی این کتاب واسطه این ازدواج بوده‌اند و خانم سپهری معتقد است که وجود این همسر جانباز برای من تحمل سختی‌ها را آسان کرده است./956/پ202/ن

ارسال نظرات