۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۶
کد خبر: ۲۸۷۲۲۳
با حضور آیت الله موسوی جزایری؛

افتتاحیه سال تحصیلی مدرسه علمیه امام خمینی اهواز برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ افتتاحیه سال تحصیلی حوزه علمیه امام خمینی(ره) با حضور طلاب نو ورود این مدرسه و سخنرانی آیت الله موسوی جزایری برگزار شد.
مراسم آغاز سال تحصيلي مدرسه علميه امام خميني(ره) اهواز مراسم آغاز سال تحصيلي مدرسه علميه امام خميني(ره) اهواز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، افتتاحیه سال تحصیلی مدرسه علمیه امام خمینی(ره) با حضور طلاب نو ورود این مدرسه و سخنرانی آیت الله موسوی جزایری با هدف تعهد و تجدید بیعت سربازی امام زمان(ع) ظهر امروز در مسجد اعظم اهواز برگزار شد.

 

براساس این گزارش، افتتاحیه سال تحصیلی این مدرسه نخست با قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید آغاز شد که در این میان طلاب نو ورود شور خاصی جهت آغاز سال تحصیلی داشتند.

 

بنابراین گزارش، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، با اشاره به این که همواره دعای بنده در هنگام تلبس طلاب، برای آنها سربازی امام زمان(عج) است، بیان داشت: طلبه یعنی سربازی امام زمان(عج) و در این میان حوزه های علمیه اردوگاه حضرت هستند؛ لباس روحانیت لباس مخصوص سربازی حضرت مهدی(عج) است.

 

استاد حوزه علمیه خوزستان با تأکید براین که طلاب حوزه های علمیه بایستی به این مسأله توجه کنند که بر سر سفره چه کسی نشسته اند، ادامه داد: طلاب و حوزه های علمیه هر مالی که مصرف می کنند از امام زمان(عج) و عنایت ایشان است.

 

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به این که طلاب در آغاز سال تحصیلی درس و بحث و مباحثه را جدیی بگیرند و از تنبلی خودداری کنند، ادامه داد: براساس حدیثی از پیامبراکرم(ص) «حب الدنیا رأس کل خطیئه» است.

 

در ادامه گزارش، حجت الاسلام علیرضا قربانی، مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره)، با اشاره به این که توفیق خداوند از امتیازهای فراگیری علوم دینی نسبت به دیگر علوم است، بیان داشت: طلاب در روزهای آغازین سال تحصیلی تجدید عهدیی با امام زمان(عج) داشته باشند.

 

وی با بیان این که در سال جاری تغییر و تحولی در نظام آموزشی حوزه های علمیه صورت گرفته است، افزود: مقرر شد که دو نیمسال تحصیلی اول و دوم مستقل شوند و طلاب در هر کدام جداگانه انتخاب درس کنند.

 

این مقام مسؤول با تأکید براین که اگر طلبه ای در تحصیل علوم دینی کوتاه کند به گفته امام خمینی(ره) این عمل حرام است، ادامه داد: پس از اتمام ساعت درسی کار اصلی طلبه آغاز می شود و بایستی به مباحثه و تحقیق و پژوهش بپردازد.

 

گفتنی است، در پایان مراسم افتتاحیه سال تحصیلی مدرسه علمیه امام خمینی(ره) اهواز، سید علی حیالی، به دست آیت الله موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز به لباس مقدس روحانیت ملبس شد./9453/202/ب1

ارسال نظرات