۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۰
کد خبر: ۵۹۲۸۸۴
آیت الله طه محمدی مطرح کرد؛

انسان از روی ناآگاهی مرتکب اشتباهات فراوانی می شود

انسان از روی ناآگاهی مرتکب اشتباهات فراوانی می شود
امام جمعه همدان گفت: بعضی از اوقات فرد می خواهد اوج ارادتش به دین را نشان دهد اما نتیجه برعکس دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، آیت الله غیاث الدین طه محمدی نماینده ولی فقیه در استان همدان ظهر امروز با حضور در یکی از مدارس شهر ضمن اقامه نماز جماعت ظهر و عصر از نزدیک با دانش آموزان دیدار و به سوالات آنها پاسخ گفت.

وی در این دیدار با تاکید بر این که بعضی از اوقات انسان به دنبال کار ثواب است اما از روی نا آگاهی کار برعکس انجام می دهد خاطر نشان کرد: یک سری از جانماز ها در بازار موجود است که نام مبارک خداوند و اهل بیت روی ان ها نوشته شده است و ما این ها را روی زمین قرار می دهیم.

آیت الله طه محمدی افزود: انسان فکر می کند این کار ثوابی است در حالی که به منزله توهین به مقدسات است و شایسته یک انسان مسلمان و شیعه نیست و به بیان دیگر فرد می خواهد اوج ارادتش را به دین نشان دهد اما نتیجه برعکس دارد.

وی یادآور شد: یکی از شیوه های آموزشی قرآن کریم استفاده از مثال است و همان طور که همه می دانند بعضی از موضوعات تا مثال برای آن نیاوریم آن مطلب روشن نخواهد شد.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که خداوند از راه مثل می خواهد حقیقت ها را روشن کند اظهار داشت: یکی از هزاران مثال موجود در قرآن کریم مثال افرادی است که عالم هستند اما به علم خود عمل نمی کنند.

وی ادامه داد: قرآن برای نشان دادن وضعیت این افراد انها را به مانند الاغی دانسته است که صد ها جلد کتاب به عنوان بار روی دوشش است اما در فهم آنها هیچ تاثیری ندارد.

امام جمعه همدان با تاکید بر لزوم دقت در عملکرد انسان ها بیان داشت: خیلی از افراد سراسر عمر به دنبال انجام کار خوب هستند اما با یک اشتباه و انجام کار زشت تمام آن خوبی ها را از بین می برند.

وی تصریح کرد: خداوند در سوره عنکبوت می فرماید آسیب پذیر ترین خانه، خانه عنکبوت است و در جایی دیگر می فرماید کار کسانی که به عاقبت کارشان نمی اندیشند همانند خانه عنکبوت سست و بی پایه است این یعنی باید کار ها را درست و به موقع و صحیح انجام دهیم./979/پ310/ب1

ارسال نظرات