۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۵
کد خبر: ۷۵۱۵۲۷
مدیرکل اداره ارشاد اسلامی استان قم:

«هدایتگری و تبیین» مهمترین رسالت رسانه ها و خبرنگاران است

«هدایتگری و تبیین» مهمترین رسالت رسانه ها و خبرنگاران است
مدیرکل اداره ارشاد اسلامی استان قم با اشاره به این که اگر واقعه کربلا روایتگری نمی شد، مکتب امام حسین علیه السلام به نسل های آینده نمی رسید، «هدایتگری و تبیین» را مهمترین رسالت رسانه ها و خبرنگاران در جامعه عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، امیرعلی عموزاده مدیرکل اداره ارشاد اسلامی استان قم در آیین اختتامیه دومین جشنواره رسانه ای زائران کریمه و مراسم تجلیل از برگزیدگان جشنواره زائرین کریمه در قم که با حضور اصحاب رسانه و خانواده های آنان در سالن همایش شهید آوینی برگزار شد با اشاره به رسالت مهم رسانه در تبیین گری وقایع و رخدادها اظهار داشت: اگر واقعه کربلا روایت گری نمی شد، واقعه کربلا و مکتب امام حسین علیه السلام به نسل های آینده نمی رسید و این نشان از اهمیت رسانه و فعالیت های رسانه ای دارد.

وی با اشاره به این که رکن رکین دین اسلام توحید است که بواسطه پیامبر اسلام به ما رسیده و اگر نبود پیامبر اسلام امروز این دین را در اختیار نداشتیم، بیان داشت: رسالت خبرنگاران همان رسالت انبیاء الهی است که وظیفه هدایت‌گری افراد جامعه را برعهده داشته و پیام رسان های جامعه هستند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم افزود: اگر رسانه‌ها و خبرنگاران نتوانند نقش خود در جامعه را به درستی ایفا کنند، جامعه به اهداف خود و پیشرفت‌های لازم دست نخواهد کرد.

عموزاده بیان داشت: جشنواره‌های رسانه‌ای در راستای افزایش سطح آموزشی و نیز ارتقا کیفی آثار و رقابت سالم بین خبرنگاران برگزار می‌شود تا در رهگذر این گونه جشنواره‌ها بتوانند رسالت‌های خبری خود را بهتر انجام دهند.

ارسال نظرات