۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۱
کد خبر: ۷۵۱۹۱۶
نمایشگاه مطبوعات؛

رهبر معظم انقلاب؛ پرچمدار مقابله با تحریف امام خمینی/ تقویت شورای نگهبان وظیفه همه است

رهبر معظم انقلاب؛ پرچمدار مقابله با تحریف امام خمینی/ تقویت شورای نگهبان وظیفه همه است
حجت الاسلام کمساری در خصوص مقابله مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی با تحریف امام، پس از تفکیک تحریف لفظی و معنوی، این مؤسسه را در مقابله با تحریف لفظی موفق دانست و پرچم دار مقابله با تحریف معنوی را حضرت آیت الله خامنه ای معرفی کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی کمساری سرپرست مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی با حضور در غرفه خبرگزاری رسا در نمایشگاه رسانه های ایران، با بیان اینکه تحریف امام خمینی به دو صورت لفظی و معنوی در دستور کار تحریف کنندگان قرار دارد، اظهار داشت: مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام با تیزبینی آن مرحوم شکل گرفت و با تلاش و مجاهدتی که در طول سه دهه در این مؤسسه رخ داده، می توان با قاطعیت بیان کرد که هیچ تحریفی نتوانسته اصل کلام ایشان را منحرف کند و در نتظیم و حفظ آن چه که مرتبط به امام بوده و انتشار آن ها تلاش های خوبی صورت گرفته است.

وی در ادامه با اشاره به تدوین صحیفه امام، تدوین اسناد مبارزاتی و جمع آوری اسناد مرتبط به امام خمینی، این اقدامات را مقابله با تحریف لفظی دانست و تصریح کرد: دشمنان و افرادی در داخل کشور به دنبال این هستند که چهره امام را تحریف کرده و چهره ای غیرواقعی را معرفی کنند؛ در زمانه فعلی بیش از 50درصد جامعه از نسلی تشکیل شده که امام را درک نکرده و این مهم برای تحریف کنندگان یک فرصت است که در مجموعه مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام تلاش داریم در مقابل تحریف معنوی در حد توان خود بایستیم.

رئیس مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی پیشگام مقابله با تحریف امام و اصلی ترین مدافع اندیشه های امام راحل را حضرت آیت الله خامنه ای دانست و تأکید کرد: رهبری معظم به عنوان شارح اندیشه امام شاخص ها را بیان می کنند و تلاش دارند مسیر، منحرف نشود و پرچم دار مقابله با تحریف به طور قطع ولی فقیه است. سخنرانی های ایشان در سالروز رحلت امام بسیار به تبیین شاخص ها کمک می کند و مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام در مقابله با تحریف لفظی فعال است. تلاش داریم در مقابله با شبهات محصولاتی را تولید کنیم از این رو یک مستند 140 دقیقه ای در خصوص چگونگی آغاز جنگ تهیه شده است.

وی در خصوص فعالیت های رسانه ای سایت جماران و در پاسخ به اخبار منتشر شده این رسانه پیرامون شورای نگهبان اظهار داشت: جماران تنها رسانه ای است که مأموریت خود را ترویج اندیشه امام قرار داده است. سایت جماران ارتباط مستقیمی با مؤسسه ندارد و مانند سایر پایگاه های خبری مجوزی از وزارت ارشاد داشته و فعالیت خود را پیگیری می کند و ما در خصوص ترویج اندیشه امام از این سایت حمایت می کنیم. پرتال امام خمینی سایتی است که وابستگی کامل به مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام دارد.

حجت الاسلام کمساری با بیان اینکه «جماران» خود را موظف به پوشش همه افکار و نظرات می داند، تصریح کرد: این سایت در خصوص اصل مشارکت و دعوت از مردم برای شرکت در انتخابات تلاش ویژه ای کرده است. سیاست کلی ما در مؤسسه، فراهم کردن امکان حضور کسانی است که دلبسته آراء و اندیشه های امام هستند و مهم نیست که اصلاح طلب باشند یا اصولگرا؛ برخی انتظار دارند که ما با افرادی به علت اینکه متعلق به جناح خاصی هستند مصاحبه نداشته باشیم.

وی با بیان اینکه سایت جماران به دنبال تقویت نهادهای نظام اسلامی است، تصریح کرد: شورای نگهبان متشکل از چندنفر است که ممکن است در تشخیص خود اشتباه کند همانگونه که در انتخابات ریاست جمهوری اخیر در خصوص رد صلاحیت برخی از افراد، انتقاداتی از ناحیه رهبری مطرح شده است و بیان شد که در حق این ها جفا صورت گرفت. ورود رهبری و حکم حکومتی در خصوص برخی افراد نشان می دهد که ممکن است شورای نگهبان تصمیم اشتباه بگیرد.

حجت الاسلام کمساری در پایان خاطرنشان کرد: تقویت نهاد و رکن شورای نگهبان وظیفه همه است و این نهاد جزء یادگارهای انقلاب و امام خمینی است و وظیفه تضمین اسلامیت قوانین کشور را دارد.

ارسال نظرات