۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۰
کد خبر: ۷۵۵۵۲۶
حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری:

خادمان حرم های مطهر اهل بیت باید روزبه‌روز بر تقوا و معنویت خود بیفزایند

خادمان حرم های مطهر اهل بیت باید روزبه‌روز بر تقوا و معنویت خود بیفزایند
استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به لزوم معرفت خادمان حرم های مطهر اهل بیت(ع)، گفت: خادمان حرم های مطهر اهل بیت(ع) باید روزبه‌روز بر تقوا و معنویت خود بیفزایند.
به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمد مهدی ماندگاری استاد حوزه و دانشگاه و سخنران مذهبی در مراسم شکرانه خدمت که با حضور خادمان ماه مبارک رمضان حرم حضرت معصومه سلام الله علیها در شبستان نجمه خاتون بانوی کرامت برگزار شد، با بیان این که اگر خادمان بتوانند به چند سوال پاسخ دهند بسیاری از گره های فکری و مشکلات آنان حل می شود، بیان داشت: اولین سوال این است که خادمی چیست؟ خادمی به معنای کارگری و کارمندی است که نیاز به مدرک نداشته و در این عرصه هیچ محدودیتی ندارد و دستگاه اهلبیت عصمت و طهارت علیهم السلام، دستگاهی بدون منت است.
 
وی افزود: سوال دوم این است که چرا خادمی می کنیم؟ خادمی در حرم های مطهر و در دستگاه اهلبیت علیهم السلام نعمت است و اهلبیت عصمت و طهارت علیهم السلام زحمت های خادمان را چندین برابر حساب می کنند و ما که کاسب و تاجر عاقل هستیم، باید از این تجارت بهتر استفاده کنیم.
 
سخنران مذهبی بیان داشت: مزد خدمت کردن در آستان قدسی حرم های مطهر نه تنها برای فرد خدمت کننده رسیده و او منتفع می شود؛ بلکه نفع آن به همه اعضای خانواده خادم ها نیز می رسد؛ علاوه براین که نه تنها مزد آنان در امور مالی؛ بلکه در امور معنوی و دنیا و آخرت ما نیز اثر گذاشته و آبادشان خواهد کرد.
 
دستگاه اهلبیت عصمت و طهارت، دستگاهی پرسود و بدون منت است
 
حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با اشاره به ویژگی های خادمان در حرم های اهل بیت علیهم السلام اظهار داشت: خادمان باید روزبه روز به تقوا و معنویت خود بیفزایند و در راه افزایش معنویت، روزبه‌روز به پیشرفت و شکوفایی برسند.
 
سخنران مذهبی با اشاره به لزوم برگزاری دوره های آموزشی برای افزایش معرفت و معنویت زائران حرم های مطهر در کشور اظهار داشت: باید در حرم های مطهر با برگزاری دوره های آموزشی برای زائران و خادمان حرم های مطهر، گامی موثر در راستای افزایش معرفت زائران و خادمان در حرم های مطهر برداشته شود.
ارسال نظرات