۱۸ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۱۰۰۰۷۸
رییس دفتر تبلیغات اسلامی:

مساله نفس و بدن شایسته تاملات گسترده فلسفی است

خبرگزاری رسا ـ رییس دفتر تبلیغات اسلامی در همایش بین‌المللی آموزه‌های دین و مساله نفس و بدن بیان داشت: مساله نفس و بدن از مسائل ارزشی و بنیادی علوم انسانی هنجاری است.
 
همايش بين المللي آموزه هاي ديني و مساله نفس و بدن


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش بین‌المللی آموزه های دینی و مساله نفس و بدن صبح امروز در مرکز همایش های بین المللی دفتر تبلیغات اسلامی قم آغاز به کار کرد.

این همایش در شش نشست تخصصی و با سخنرانی ده ها استاد داخلی و خارجی در طی دو روز برگزار خواهد شد.

در افتتاحیه این نشست علمی ، حجت الاسلام احمد واعظی بر کابردی بودن موضوع نفس و بدن تاکید کرد و گفت: تدوین علوم انسانی و اجتماعی بر پایه اندیشه دینی مبتنی بر درک درست و جامع از انسان است.

وی ادامه داد: بحث از انسان و جایگاه شناسی انسان پایه و اساس بحث های اجتماعی است و اگر بخواهیم نظام تعلیم و تربیت اسلامی داشته باشیم باید مبانی و پیش فرض های آن را منقح کنیم.

این محقق حوزه علمیه بیان داشت: مباحث دستوری توصیه ای در سایر رشته های علمی متکی بر شناخت انسان و تحلیل دقیق از انسان و مساله نفس و بدن است.

همایش بین المللی آموزه های دینی و مساله نفس و بدن در نوبت صبح روز اول در سه نشست تخصصی در سالن همایش بین المللی دفتر تبلیغات اسلامی، سالن گفتگو و سالن همایش پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پیگیری شد.

لازم به ذکر است با وجود اعلام قبلی دبیرخانه برگزاری همایش مبنی بر سخنرانی آیت الله صادق آملی لاریجانی، رییس قوه قضائیه در افتتاحیه این همایش بین المللی، وی در این همایش حضور پیدا نکرد.

گفتنی است حضور میهمانان خارجی از کشورهای گوناگون، چاپ مقالات فرستاده شده به دبیرخانه نشست و برگزاری نمایشگاه از دیگر برنامه‌های این همایش بین‌المللی است. /909/پ202/ع

ارسال نظرات