۲۱ اسفند ۱۳۸۹ - ۰۱:۴۰
کد خبر: ۱۰۰۳۰۳

اثر تازه ای از شیخ نعیم قاسم منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ اثر تازه ای از شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب الله لبنان با عنوان «قرآن، ساختار هدایت» از سوی انتشارات «دارالمحجة البیضاء» لبنان منتشر شد.
قران ساختار هدايت، شيخ نعيم قاسم
به گزارش خبرگزاری رسا، اثر تازه ای از شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب الله لبنان با عنوان «قرآن، ساختار هدایت» از سوی انتشارات «دارالمحجة البیضاء» لبنان منتشر شد.

شیخ نعیم قاسم، کتاب خود را با سخن از معجزه جاوید قرآن کریم آغاز می کند و به اختصار به اعجاز قرآن، اقسام وحی قرآنی، تفاوت میان انزال و تنزیل، ترتیب قرآن کریم، ویژگی های سوره های مکی و مدنی، مفهوم حروف مقطعه و محکم و متشابه در قرآن کریم می پردازد.

این کتاب دارای هشت فصل است که به ترتیب عبارتند از: معجزه جاوید، قرآن ساختار هدایت؛ محوریت انسان؛ توجه به عقل، روح و جسم؛ موازنه در قرآن؛ زیرساخت های تربیت قرآنی؛ روش های تربیتی در قرآن کریم؛ سنت های الاهی در قرآن کریم.

شیخ نعیم قاسم در مقدمه کتاب خود آورده است: «قرآن ساختار هدایت» در حقیقت پرتویی از علوم قرآنی و بررسی دیدگاه او نسبت به انسان به عنوان محور هدایت او و چگونگی توجه به خرد و روان و پیکر او به گونه ای متوازن و با ساختار تربیتی متعالی است.

گفتنی است که کتاب «قرآن، ساختار هدایت» در 247 صفحه در قطع وزیری از سوی انتشارات دارالمحجة البیضاء لبنان منتشر شده است./981/گ
ارسال نظرات