۲۲ اسفند ۱۳۸۹ - ۰۹:۵۷
کد خبر: ۱۰۰۴۰۰
مدیر حوزه علمیه فاطمه الزهرا آمل:

دوره‌های مرجع‌شناسی در مدارس جد‌ی‌تر دنبال شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه فاطمه الزهرای آمل با اشاره به این که در حال حاضر بسیاری از جوانان و دانش‌آموزان با مسأله تقلید آشنایی ندارند، خواستار توجه جدی برگزاری دوره‌های مرجع‌شناسی در سطح مدارس شد.
حضرات آيات مكارم، صافي، نوري همداني
مهربان ظاهری، مدیر مدرسه علمیه فاطمه الزهرا آمل، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، برگزاری دوره‌های آموزشی مرجع‌شناسی برای دانش آموزان مدارس را ضروری دانست و افزود: دانش آموزان باید از دوران ابتدایی با مسأله مهم تقلید آشنا شوند و با انتخاب مراجع تقلید مورد نظرخود با رسیدن به سن تکلیف امر تقلید را به خوبی به جای آوردند.

وی به همکاری طلاب حوزه علمیه فاطمه الزهرا آمل با مدارس این شهرستان اشاره کرد و گفت: دوره آموزش مرجع‌شناسی قبل از برگزاری جشن تکلیف برای دانش‌آموزان از سوی خواهران طلبه این حوزه در مدارس شهرستان برگزار می‌شود.

مدیر مدرسه علمیه فاطمه الزهرا آمل، با مثبت ارزیابی کردن برگزاری دوره‌های آموزش مرجع شناسی در مدارس‌ بیان داشت: خوشبختانه تاکنون استقبال خوبی از برگزاری این دوره‌های آموزشی شده است و دیگر مدارس سطح استان نیز باید با برنامه ریزی مناسب و نیز بهره‌گیری از توان طلاب خواهر حوزه‌های علمیه این دوره‌های آموزشی مهم و تأثیر‌گذار را برگزار کنند.

‌ظاهری با بیان این که در حال حاضر برخی از طلاب این حوزه‌ در مدارس این شهرستان به عنوان مشاور مذهبی و کارشناس به فعالیت های تبلیغی مشغول هستند، خاطر‌نشان کرد: افزون براین تعدادی از طلاب مدرسه علمیه فاطمه الزهرا آمل نیز در مناسبت‌های مختلف و نیز پاسخگویی به شبهات دینی دانش‌آموزان به مدارس اعزام می‌شوند.

وی همچنین با اشاره به این که با همکاری این حوزه مهد‌های کودک شهرستان آمل، فعالیت‌های قرآنی خود را آغاز کردند، تصریح کرد: در حال حاضر این مهدهای کودک زیر نظر مکتب القرآن قم هستند و فعالیت‌های قرآنی در این مهدها از رونق بسیار بالایی برخوردار است.

مدیر مدرسه علمیه فاطمه الزهرا آمل با تأکید بر فراهم‌شدن زمینه قانونی برای حضور بیشتر طلاب حوزه‌های علمیه در مدارس‌ گفت: حضور طلاب در میان دانش آموزان می‌تواند تأثیر‌گذاری بیشتری در انتقال مفاهیم دینی و اسلامی به دانش‌آموزان داشته باشد./950/ت302/س
ارسال نظرات