۲۴ اسفند ۱۳۸۹ - ۲۲:۵۷
کد خبر: ۱۰۰۶۷۱
عضو هیات علمی جامعه المصطفی:

دشمن درصدد اختلاف افکنی بین علما و بزرگان است

خبرگزاری رسا ـ یکی از اساتید حوزه و دانشگاه نسبت به فعالیت فرقه های انحرافی و عرفان‌های کاذب در کشور هشدار داد و خواستار مراقبت و هوشیاری جدی مسؤولان در این ارتباط و عمل به تاکیدات مراجع و علما شد و اختلاف افکنی بین علما و بزرگان را از جمله دسیسه های دشمنان ذکر کرد.
حجت الاسلام محسن غرويان


حجت الاسلام والمسلمین محسن غرویان، از اعضای هیات علمی جامعه المصطفی العالمیه در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، فعالیت فرقه های انحرافی و عرفان های کاذب را نوعی تهدید عنوان کرد.

وی ترویج این گونه مکاتب و فرقه ها را دسیسه دشمنان ارزیابی و تاکید کرد: دشمنان در کشور در حال تلاشند و می خواهند عرفان های کاذب و فرقه های خرافی را ترویج کنند.

مسؤولان در مقابله با عرفان های کاذب و فرقه ها و نحله های دروغین هوشیار باشند

عضو هیات علمی جامعه المصطفی ادامه داد: شیطان پرستی با شاخه های مختلف آن، مسیحیت، بهاییت، وهابیت و سایر فرقه های خرافی که به نحوی مخالف تفکر شیعی و اسلامی و اهل بیت(ع) هستند، در کشور مشغول فعالیت‌اند از این رو باید در مقابله با آنها جدی باشیم.

این استاد حوزه و دانشگاه خواستار هوشیاری مسؤولان در مقابله با عرفان های کاذب و فرقه ها و نحله‌های دروغین شد و مراقبت از اندیشه دینی را وظیفه دولت و حکومت اسلامی دانست.

وی با بیان اینکه ارزش های دینی زیربنای نظام مقدس اسلامی ایران است، ابراز داشت: در این راستا توجه به نظرات علما و بزرگان دین می تواند بسیار راهگشا باشد و باید این اصل مورد توجه مسؤولان و دست اندرکاران قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین غرویان بیان کرد: حرکت کلی نظام اسلامی در جهت تثبیت ارزش های دینی و عقاید اسلامی است، بر این اساس تذکرات مراجع باید مورد توجه قرار گیرد، رهبری هم بارها تذکر داده و می‌دهند که باید به نظرات این عزیزان و بزرگان توجه شود.

وی افزود: البته در این راستا باید از افراط و تفریط پرهیز کنیم و مسیر حرکت کلی نظام اسلامی را مخدوش نکنیم.

دشمن در پی اختلاف افکنی بین علما و بزرگان است

این استاد سطح عالی حوزه علمیه قم ابراز داشت: مسیر اصلی ما در نظام به سوی اهداف دینی و ارزش های اسلامی است، البته دشمنان در حال تلاش هستند که به بخش های مختلف ضربه بزنند و ما باید هوشیار باشیم و تذکرات مراجع هم بجا است که باید مورد توجه قرار گیرد.

عضو هیات علمی جامعه المصطفی، با تاکید بر ضرورت حفظ وحدت در جامعه تاکید کرد: باید مراقب باشیم تفرقه ایجاد نشود، اختلاف بین علما و بزرگان خطر بزرگی است که دشمن درپی آن است و باید به شدت مراقب این خطر و هشدار باشیم. /924/ت302/ع

ارسال نظرات